معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت:چنانچه زمین مورد نیاز مسکن ملی تأمین شود، امکان نام نویسی مرحله سوم برای استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم علیرضایی معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت:به خاطر نبود زمین، سهمیه‌ای از سومین مرحله نام نویسی مسکن ملی به چهارمحال و بختیاری تعلق نمی‌گیرد.

اوافزود:علاوه‌بر محدودیت در تأمین زمین، سهمیه دو مرحله قبلی در استان اشباع شده است و بسیاری از متقاضیان واجد شرایط مبلغ اولیه را واریز کرده‌اند.

علیرضایی گفت: چنانچه زمین مورد نیاز تأمین شود، امکان نام نویسی مرحله سوم برای استان وجود دارد.


بیشتر بخوانید



او افزود: مشکل زمین برای مراحل اول و دوم طرح اقدام ملی مسکن در استان برطرف شده و زمین مورد نیاز در شهر لردگان هم تأمین شده است و تمامی متقاضیان واجد شرایط به طرح متصل شده‌اند.

علیرضایی با اشاره به نام نویسی ۱۶ هزار و ۵۶۷ نفر در استان برای طرح اقدام ملی مسکن، افزود: از این تعداد شش هزار و ۷۵۲ نفر حائز شرایط بودند و در نهایت پنج هزار و ۵۶۸ نفر تأیید نهایی شدند که چهار هزار و ۱۱۴ نفر واریز وجه کردند و به روند اجرایی طرح‌ها متصل شدند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، تعداد متقاضیان واجد شرایط فرهنگیان استان را یکهزار و ۴۸۴ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد یکهزار و ۲۸۸ نفر تأیید نهایی شدند.

علیرضایی مهمترین چالش اجرای طرح مسکن ملی سهمیه فرهنگیان را کمبود زمین دانست و افزود: تاکنون ۲۳ متقاضی به روند اجرایی طرح‌ها متصل شده‌اند و ساخت مسکن برای آن‌ها وارد مرحله اجرایی شده است.

چهارمحال و بختیاری ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد.

در طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهر‌های جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و یکصد هزار واحد در شهر‌های کوچک ساخته شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار