مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، از ساماندهی فرهنگیان متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد ۴ هزار و ۱۶۵ نفر از فرهنگیان استان در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۴۹۹ متقاضی پس از طی مراحل استعلام، حائز شرایط معرفی شده اند و یک هزار و ۲۴۴ متقاضی به تأیید نهایی رسیده اند.

او با اشاره به ظرفیت موجود در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر، افزود: متناسب با ثبت نام فرهنگیان و ظرفیت موجود در پروژه‌های شهر‌های دارای ظرفیت، متقاضیان در این پروژه‌ها جایگزین می‌شوند.


بیشتر بخوانید


مقصودی اضافه کرد: ساماندهی و گروه بندی متقاضیان این قشر که ثبت نام آن‌ها به تأیید نهایی رسیده است؛ می‌بایست توسط اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شود و همین طور احراز شرایط متقاضیان و بررسی سابقه سکونت متقاضیان در شهر‌های مورد تقاضا نیز توسط اداره کل مذکور انجام خواهد شد.

او محدودیت زمین در مرکز استان را نیز یادآور شد و گفت: از ابتدا محله ۳۴ منظریه برای طرح اقدام ملی مسکن با پیش بینی سه هزار و ۵۰ واحد درنظر گرفته شد و در ادامه تعدادی زمین برا ساخت ۱۵۰ واحد در محله ۳۹ هم برای این منظور اختصاص داده شد و با توجه به آمار تأیید نهایی متقاضیان، این ظرفیت به اتمام رسید.

مقصودی گفت: در حال حاضر این محدودیت در شهرکرد وجود دارد و امیدواریم با اختصاص زمین در آینده بتوانیم مشکل تأمین زمین اقشار مختلف در این طرح را مرتفع نماییم.

او به آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در استان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه واریز وجه و اتصال به پروژه متقاضیان در استان صورت گرفته و ساخت واحد‌ها نیز در تعدادی از شهر‌ها آغاز شده، لازم است، فرهنگیان متقاضی که به تأیید نهایی رسیده اند، در شهر‌های دارای ظرفیت خالی بر اساس شیوه نامه اقدام ملی مسکن، نسبت به تکمیل سهم آورده اولیه و انجام تعهدات مربوطه اقدام کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار