نمایندۀ ویژۀ اتحادیۀ اروپا در امور افغانستان با رییس و شماری از اعضای هیأت مذاکره‌کنندۀ دولت در قطر دیدار کرد

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری نشانه، وزارت دولت در امور صلح می‌گوید که توماس نیکلسون، نمایندۀ ویژۀ اتحادیۀ اروپا در امور افغانستان با رییس و شماری از اعضای هیأت مذاکره‌کنندۀ دولت در قطر دیدار کرده است.

وزارت دولت در امور صلح با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که این دیدار دیروز (دوشنبه، هفدهم جوزا) در شهر دوحه، پایتخت قطر صورت گرفته است.

در خبرنامۀ این وزارت آمده است که معصوم استانکزی، رییس هیأت مذاکراتی دولت افغانستان و شماری از اعضای این هیأت در دیدار با آقای نیکلسون حضور داشته‌اند.

بر اساس این خبرنامه، دو جانب روی تسریع روند صلح، آغاز دوبارۀ گفتگو‌های صلح با هیأت مذاکراتی طالبان و کاهش خشونت‌ها در افغانستان گفتگو کرده‌اند.

بر اساس خبرنامۀ وزارت دولت در امور صلح، نمایندۀ ویژۀ اتحادیۀ اروپا از دو طرف مذاکره می‌خواهد که گفتگو‌های جدی را به هدف پایان جنگ در افغانستان آغاز کنند.

گفتنی است که آقای نیکلسون اوایل این هفته با معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز دیدار کرد. این در حالی است که همزمان زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان نیز به منطقه سفر کرده و توقع می‌رود گفتگو‌های صلح در دوحه از سر گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار