شغل تولید محتوا از مشاغل جدیدی است که در این چند سال اخیر زیاد در خصوص آن شنیده ایم.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قبل از اینکه برویم سراغ زیر شاخه های مشاغلی که در تولید محتوا وجود دارند، اول باید بدانیم اصلا محتوا چیست تا بدانیم چطور آن را تولید کنیم.

محتوا چیست؟

محتوا اطلاعات ترغیب کننده ای است که با هدف خاص به مخاطب اطلاع رسانی می‌کند­، با مخاطب تعامل ایجاد می‌کند و برای مخاطب جذاب است.

تولید محتوا چیست؟

 تولید محتوا چیست؟ حالا می‌توانیم جواب این سوال که تولید محتوا چیست را بدهیم . تولید محتوا یعنی تولید اطلاعات جذابی که به مخاطب منتقل می شود و هدف خاصی را دنبال می کند و در غالب خاص و رسانه خاص منتشر می شود.

 حالا که متوجه معنای محتوا و تولید محتوا شدید حتما می دانید که شغل تولید محتوا یعنی تولید کردن یک سری اطلاعات که در اختیار مخاطب قرار م ی­گیرد. مثل تولید کردن یک محصول که قراراست راهی بازار شود تا نیازی عده ای از مردم را برطرف کند.

در اینجا محصول تولیدی ما اطلاعات است که قرار است به صورت هدفمند به دست مخاطب خودش برسد پس همین ابتدا می توانیم چند دسته بندی برای شغل تولید محتوا بچینیم.

1.ابتدا باید کسی  باشد که این اطلاعات را تولید می کند (کارشناس تولید محتوا)

2.کسی باید باشدتا فرایند تولید محتوا را بهبود ببخشد و برای عرضه آن به بازار برنامه ریزی کند (استراژیست محتوا)

3.در قدم بعد نیاز به کسی داریم که اهداف پروژه را مشخص کند از حوزه های کاری مربوط به محتوا مثل سئو آگاهی کامل داشته باشد و بتواند تقویم محتوایی و چگونگی انتشار محتوا را بررسی کند و تصمیم نهایی برای انتشار را بگیرد(مدیر محتوا)

تا اینجا ما یک مجموعه تولید محتوا را معرفی کردیم که شامل سه تا شغل بود اما شغل دیگه ای هم است که خودش یک نفره تمام این سه مرحله را انجام می­ دهد  که فریلنسری در حوزه تولید محتوا است.

پس چهار دسته کلی برای شغل تولید محتوا داریم.

1.کارشناس تولید محتوا

2.استراژیست محتوا

3.مدیر محتوا

4.فریلنسری

برای هر شغلی یک سری مهارت های تخصصی لازم است که باید آموزش ببنید تولید محتوا هم از این قاعده استثنا نیست.

 مهارت لازم برای شغل تولید محتوا

1.تسلط بر ادبیات و زبان فارسی

2.برخورداری از مهارت نوشتن

3.مهارت داشتن در تایپ سریع

4.آشنایئ با مفهوم سئو

5.آشنایی با نرم افزار هایی مثل ورد ،فتوشاپ

تمام این مهارت ها با تمرین و آموزش به دست می آید . بعداز اینکه در این مهات ها قوی شدیم حالا می توانیم به دنبال گرفتن پروژه باشیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از شرکت سئوکار راهنمایی بگیرید.

چگونه پروژه تولید محتوا بگیریم؟

قبل از اینکه سراغ پیدا کردن کار برویم باید یک رزومه داشته باشیم . سند و مدرکی که نشان بدهد ما این کاره هستیم. صرفا نوشتن یک سری اطلاعات مرسوم از خودمان کافی نیست. بهترین رزومه برای هر کاری داشتن نمونه کارعالی هست.

اگر اول کار هستیم و نمونه کار نداریم، چکار کنیم؟

خوشبختانه در حوزه تولید محتوا اصلا لازم نیست که شما قبلا جایی کار کرده باشید تا سابقه کار و نمونه کار داشته باشید شما می توانید از ایده های خودتان استفاده کنید و برای خودتان نمونه کار های متفاوتی در حوزه های مختلف تولید محتوا  داشته باشید و برای کار فرما ارسال کنید.

از کجا کار فرما پیدا کنیم؟

سایت های زیادی  چه در ایران وچه در خارج از کشور وجود دارند که کار فرما و افراد متخصص را به هم معرفی می کنند . شما می توانید درچندتا از این سایت ها عضو شوید و نمونه کارهای خودرا در آنجا بگذارید.

یکی از نکات مهمی که کمتر به آن توجه شده این است همه فکر می کنند همین که من صرفا مهارت های یک شغل را یاد گرفتم کافیاست و می توانم به ثروت برسم . در هر کسب و کاری علاوه بر متخصص شدن در مهارت های تخصصی مهارت های ارتباطی را هم یاد بگیرید .

شما در هر کاری نیاز به تعامل با مخاطبان خود دارید . یادگیری مهارت های ارتباطی حتی مهم تر از یادگیری مهارت های تخصصی است. در کار فریلنسری خوش قول بودن یکی از مهم تریم مسائل است و این امر میسر نمی ­شود مگر اینکه ما مدیریت زمان  را بلد باشیم و بتوانیم تمام کارهای خودمان را به موقع انجام بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار