کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد پس از خروج کامل نیروهایش از خاک افغانستان هم بر منافع آمریکا در این کشور نظارت خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل سایت رسمی کاخ سفید، در بیانیه‌ای که مقامات دولتی آمریکا به منظور ارائه گزارش از فعالیت‌های نظامی واشنگتن در سراسر جهان به کنگره آماده کرده اند، آمده است جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به طور مستقیم دستور تخلیه کامل نیرو‌های خارجی را از خاک افغانستان تا بیستمین سالگرد حمله به برج‌های دوقلو در آمریکا در یازده سپتامبر صادر کرده است.

در ادامه متن این بیانیه آمده است: خروج نیرو‌ها از خاک افغانستان باید با احتیاط و با در نظر گرفتن امنیت نیرو‌های آمریکایی صورت گیرد. این خروج با هماهنگی کامل با متحدان منطقه‌ای واشنگتن در حال اجراست.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است: مقامات کاخ سفید در حال برنامه ریزی برای اطمینان از امنیت دیپلمات‌های خود بوده که ممکن است پس از خروج نیرو‌های نظامی در خاک افغانستان باقی بمانند.

دولت آمریکا در این بیانیه تاکید کرده است: واشنگتن توانایی‌های ضدتروریستی خود در منطقه را در خارج از مرز‌های افغانستان به منظور حمایت و پشتیبانی از منافع آمریکا در این کشور تقویت می‌کند و هر گونه تهدید منافع کاخ سفید در داخل افغانستان با دقت رصد می‌شود.

به گفته وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تا به حال بیش از ۶۰ درصد از نیرو‌های خارجی مستقر در خاک افغانستان این کشور را ترک کرده اند. قرار است کلیه نیرو‌های نظامی خارجی تا شهریور ماه از افغانستان خارج شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار