نماینده پارلمان انگلیس: هزینه و تلفات جنگ افغانستان ۳ برابر جنگ عراق است اما برای کسی مهم نیست

نماینده پارلمان انگلیس با اشاره به هزینه ۳ برابری جنگ افغانستان در مقایسه با جنگ عراق خواستار بررسی جنگ افغانستان شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، توبیاس الوود، نماینده پارلمان انگلیس در اظهاراتی با اشاره به میزان هزینه و تلفات جنگ در افغانستان در مقایسه با جنگ در عراق گفت: جنگ افغانستان در مقایسه با جنگ عراق ۳ برابر هزینه و تلفات بیشتری برای انگلیس به همراه داشته است.

وی ادامه داد:، اما موضوعی که در این میان مطرح می‌شود این است که چرا این جنگ همانند جنگ عراق مورد تحقیق قرار نمی‌گیرد.

الوود با بیان اینکه ماموریت جنگی انگلیس در عراق برای مالیات‌دهندگان ۸ میلیارد پوند هزینه در پی داشته است، گفت: در این جنگ حدود ۱۷۹ نظامی انگلیسی کشته شدند و تحقیقات کاملاً مستقلی درباره آن انجام شد.

نماینده پارلمان انگلیس در این راستا ادامه داد: جنگ در افغانستان برای انگلیس حدود ۲۸ میلیارد پوند هزینه داشته است و از سوی دیگر نیز سبب کشته شدن ۴۵۰ نظامی انگلیسی شده است.

وی در این راستا افزود: دولت انگلیس تاکنون خواستار تحقیق درباره این جنگ نشده است.

الوود با بیان اینکه خروج نظامیان خارجی از افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که طالبان اقدام به افزایش خشونت‌های خود کرده است، گفت: افغانستان در حال حاضر در آستانه جنگ داخلی قرار گرفته است.

نظامیان بیگانه چند سالی است که در افغانستان به سر می‌برند و هدف خود را مقابله با گروه‌های تروریستی و ایجاد صلح و آرامش در این کشور مید انند و حال پس از سال‌ها با فشار دولت افغانستان و گروه طالبان آمریکا تصمیم گرفته است تا نظامیان خارجی را از این کشور خارج کند.

تصمیمی که هر روز واکنش‌هایی را در بر دارد و آمار و ارقامی جدید را نمایان می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار