رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان همدان ازنام نویسی ۳۲۰ نفر در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله شهرستانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجتبی جمالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: نام نویسی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۱۳ اردیبهشت آغاز شده بود و تا ۱۳ خردادبه مدت یک ماه ادامه داشت.

او با اشاره به اینکه شمار شرکت‌کنندگان در این دور از مسابقات افزایش ۴۰ درصدی داشته است، افزود: سال گذشته نخستین باری بود که ثبت نام به صورت مجازی و سامانه‌ای انجام می‌گرفت از این رو بسیاری از افراد اطلاع نداشتند، اما امسال با تبلیغات گسترده فعالان قرآنی از ثبت نام مسابقات مطلع و شاهد افزایش شمار شرکت‌کنندگان بودیم.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، همسرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

جمالی ادامه داد: مسابقات شهرستانی ماه آینده برگزار می شود و نفرات برتر این مرحله ضمن دریافت جوایز به مرحله مسابقات استانی که دو ماه آینده برگزار خواهد شد راه خواهند یافت.

او گفت: رشته اذان ویژه آقایان است و برای تفسیر قرآن نیز از منبع تفسیر نمونه استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار