تلاش برای احیای گونه های گیاهی در رفسنجان

مدیر امور ایمنی و محیط زیست مس سرچشمه گفت:گسترش و احیای گونه‌های گیاهی بومی و مبارزه با آفت لورانتوس به همت شرکت مس در رفسنجان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید عزت آبادی  ،مدیر امور مهندسی صنایع و سیستم‌های مدیریتی شرکت مس گفت : برای اولین بار در طول تاریخ شرکت ملی صنایع مس ایران، مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و کارخانه ذوب خاتون آباد شهربابک موفق به اخذ گواهینامه مدیریت محیط زیست بر مبنای استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ شدند.

او ادامه داد: این نشان دهنده از عزم راسخ شرکت ملی صنایع مس ایران در قبال پاسخگویی به مطالبات زیست محیطی و مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه پایدار است و قطعا استقرار و پیاده سازی این سیستم کمک شایانی به بهبود محیط زیست و کاهش آلودگی‌ها می‌کند.

مصطفی زیدآبادی، مدیر امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست مجتمع مس سرچشمه نیز ضمن اشاره به مقوله مهم محیط زیست و رسالت همگانی، در خصوص فعالیت‌های مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: در سال‌های گذشته کارخانجات اسید و جذب آلاینده بارز کارخانه ذوب و تبدیل آن به محصول ارزشمند اسید راه اندازی شد که در کنار این کار، از اقدامات مهم زیست محیطی دیگری که می‌توان نام برد از جمله تفاهم نامه با منابع طبیعی استان در خصوص گسترش گونه‌های گیاهی بومی منطقه، مبارزه با آفت لورانتوس و کمک به احیای گونه‌های گیاهی منطقه است.

زیدآبادی اضافه کرد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اقدامات متعدد دیگری که در خصوص محیط زیست انجام داده از جمله اولین سایت تصفیه خاک‌های آلوده را بین صنایع معدنی راه اندازی کرده و خاک‌های آغشته به مواد نفتی را با استفاده از تصفیه بیولوژیکی برای کاشت گیاهان قابل استفاده می‌کند.

او افزود: مجموع این اقدامات منجر شد که بتوانیم در فرایند ممیزی ایزو ١۴٠٠١ شرکت کنیم و از طرف موسسات معتبر گواهی دهنده، موفق به اخذ این گواهی معتبر بین المللی شویم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار