حنای قلعه گنج برای کشاورز رنگی ندارد

مدیر جهاد کشاورزی قلعه گنج گفت: چرخه خرید محصول حنا از کشاورزان قلعه گنجی ناقص است و این محصول از طریق واسطه ها تحویل کارخانه می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قلعه گنج گفت: شهرستان قلعه گنج با وجود سطح زیر کشت بیش از ۸۰۰ هکتار حنای ارگانیک دارای بازار خرید مناسب نبوده و چرخه خرید محصول حنا از کشاورزان قلعه گنجی با کارخانجات حناسایی کشور ناقص است و این محصول از طریق واسطه ها تحویل کارخانه می شود.

او افزود: در طول سال بیش از ۳۰ هزار تن برگ دارویی حنا از مزارع حنای این شهرستان برداشت می‌شود که کیفیت حنا برای دلالان اهمیتی ندارد و در صورت ورود مستقیم کارخانه‌های حناسایی برای  خرید بدون واسطه محصول از شهروندان کیفیت این محصول دارویی افزایش پیدا خواهد کرد.

این روز‌ها در حالی فصل برداشت حنا در شهرستان قلعه گنج که یکی از قطب‌های تولید حنا در کشور است، شروع شده که کشاورزان این منطقه به رغم اینکه برای برداشت این محصول متحمل سختی‌های زیادی می‌شوند سود ناشی از فروش محصول حنا بدلیل نبود صنایع تبدیلی به جیب دلالان سرازیر می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
از عکس فکر کردم یه نوع خورشته!
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۱۹:۰۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
آخ خخخخخخخخخخخخخخخخ خورش حنایی
آخرین اخبار