مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: صدور گواهی استاندارد بستر مناسبی را برای رونق تولید محصولات مشاغل خانگی فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، اعظم کاظمی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، مشاغل خانگی را عرصه و مجالی برای تحقق فرصت های کارآفرینی بانوان دانست و گفت: تعلق خاطر بسیاری از بانوان به این نوع از مشاغل، ساماندهی و استانداردسازی تولیدات و محصولات آن ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، لذا تعریف فرایندی برای تضمین کیفیت کالا منجر به افزایش اعتماد مصرف کنندگان و به تبع آن افزایش فروش محصولات خواهد شد.

او در ادامه به تدوین و ابلاغ شیوه نامه ثبت اظهارنامه انطباق مشاغل خانگی را برای استانداردسازی محصولات مشاغل خانگی اشاره و تصریح کرد: این شیوه نامه برای محصولات مشمول مقررات اجرای استانداردهای اجباری و مواد غذایی کاربرد ندارد، اما سایر محصولات مشاغل خانگی، از اجباری کردن استاندارد عبور کرده و گواهی نامه استاندارد برای آن ها صادر می شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: درخواست ثبت اظهارنامه انطباق، اختیاری است و فعالین حوزه مشاغل خانگی می توانند پس از فعال شدن سامانه مربوطه در این زمینه اقدام و مطابقت ویژگی های محصول خود را با استانداردی معین اظهار نمایند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: سازمان استاندارد یا نهاد ارزیابی انطباق، پس از انجام فعالیت های کارشناسی(ارزیابی، آزمایش، نمونه برداری و...) و تأیید اظهارات متقاضی، کد انطباق و گواهی استاندارد محصول را صادر می کند.

او در انتها خاطرنشان کرد: نشانی سامانه و زمان بندی برای ثبت اظهارنامه انطباق مشاغل خانگی به زودی اعلام می شود و امید است اجرای این شیوه نامه بستری را برای رونق تولید و ارتقای کیفیت محصولات مشاغل خانگی فراهم آورد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.