قاسمی گفت: در سال‌های اخیر تنش آبی بسیاری از روستاهای منطقه سیستان و بلوچستان به حداقل رسیده و پروژه‌های آبرسانی به روستاهای باقی‌مانده نیز در صورت تامین اعتبار تا پایان سال تکمیل می‌شود.

علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: به منظور رفع مشکلات آبی در شمال سیستان و بلوچستان مطالعات بازنگری طرح جامع آبرسانی به روستاهای سیستان در سال‌های ۸۸ تا ۸۹ انجام و در سال ۹۱ در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصویب شده است.

او  افزود: طرح آبرسانی به پنج منطقه با ایستگاه پمپاژ و مخازن مجزا تفکیک شده تامین فشار در کل دشت سیستان به صورت یکسان انجام می‌شود به همین منظور در هامون خط انتقال و سایت ایستگاه پمپاژ لوتک با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی انجام و مشکل این منطقه به حداقل رسیده است.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور رفع کمبود آب آشامیدنی در روستاهای هیرمند خط انتقال به طول ۳۸ کیلومتر از تصفیه خانه زهک اجرا شده و در این مناطق کمبود آب آشامیدنی به حداقل رسیده است.

او  خاطرنشان کرد: به منظور رفع تنش آبی در روستاهای نیمروز ایستگاه پمپاژ گل‌آباد و خط انتقال کمالی در حال اجراست که پیش‌بینی می‌شود در صورت اختصاص اعتبار تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

قاسمی بیان کرد: همچنین به منظور استفاده بهینه از تاسیسات آبی اتصال طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای سیستان در پنج نقطه در حال انجام است که می‌توان بخش اعظمی از کمبود آب آشامیدنی در سطح روستاهای این منطقه را با اجرای این نقاط اتصال مرتفع کرد.

او ادامه داد: به منظور رفع مشکل روستاهای منطقه ادیمی در کوتاه مدت تقویت فشار با نصب پمپ و اجرای یکهزار و ۲۰۰ متر لوله‌گذاری در دستور کار قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود طی دو یا سه هفته آینده تکمیل و مشکل افت فشار یا قطع آب به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار