مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت:طرح مرمت و احیاء قلعه اربابی در روستای ورکانه همدان تهیه شده است.

روستای سنگی ورکانه همدان در گذشته قطب پرورش اسب عرب در ایران بوده که از آن دوران قلعه اربابی که لیلی قره گوزلو در آن زندگی می‌کرده به صورت خرابه‌ای رها شده است، اما با تاسیس پایگاه روستایی تاریخی همدان خبر‌های خوبی به گوش می‌رسد!

علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،در این خصوص با اشاره به اینکه قلعه اربابی، استبل مهری خانم و روستای سنگی ورکانه ثبت ملی شده اند و به طور حتم حفاظت از آن‌ها برای توسعه گردشگری استان امری ضروری محسوب می‌شود، بیان کرد:البته احیاء استبل مهری خانم با همکاری بخش خصوص و میراث فرهنگی انجام شده است.

او با اشاره تشکیل پایگاه روستایی تاریخی همدان ابراز داشت: یکی از برنامه‌های این پایگاه روستایی، احیای قلعه اربابی در روستای ورکانه همدان است که بنای آن با پلان چلیپایی طراحی شده و مربوط به مهری خانم، ارباب روستا بوده است.

او ادامه داد: این بنا متاسفانه در حال حاضر تقریبا نیمه مخروبه است، اما در سالیان گذشته طرح مرمت آن تهیه شده و امیدوارم با جذب اعتبارات مناسب هرچه زودتر احیای این بنای تاریخی و زیبا را آغاز کنیم.

مالمیر یکی از اولویت امسال میراث فرهنگی را مرمت و احیاء بافت‌های تاریخی برشمرد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار