معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: در حال حاضر و براساس آخرین آمار دریافتی، ۲۰ درصد چاه‌های آب دارای مجوز استان به کنتور هوشمند مجهز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عرفان مومن‌پور معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار داشت: هم اکنون ۱۳ هزار و ۸۰۳ حلقه چاه مجاز در استان وجود دارد که ۲ هزار و ۷۱۴ حلقه آن به کنتور هوشمند مجهز است.

او تعداد چاه‌های غیرمجاز استان را هفت هزار مورد اعلام کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۶ هزار و ۸۴۹ حلقه چاه مجاز در مرحله اول و به تدریج به کنتور هوشمند مجهز خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: این طرح شامل چاه‌های کشاورزی دارای دبی سه لیتر در ثانیه و بیشتر و تمام چاه‌های شرب و صنعتی می‌شود.

مومن‌پور با بیان اینکه نصب کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های مجاز به منظور ممانعت از برداشت اضافه آب انجام می‌شود، اضافه کرد: اولویت نصب کنتور‌های هوشمند حجمی در استان تا پایان برنامه ششم توسعه، بر روی چاه‌های کشاورزی دارای دبی سه لیتر بر ثانیه تعیین شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

برچسب ها: آب شرب ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.