رئیس کل دادگستری استان قزوین:

۱۰۸ مورد تذکر به نامزد‌های انتخابات شورای شهر داده شد

رئیس کل دادگستری استان قزوین از ۱۰۸ مورد تذکر به نامزد‌های انتخابات شورای شهر‌های استان برای تبلیغات زودهنگام و خارج از موعد قانونی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام قدرتی، رئیس کل دادگستری استان از ۱۰۸ مورد تذکر به نامزد‌های انتخابات شورای شهر‌های استان خبر داد و گفت: نامزد‌های انتخابات ششمین دوره شورای شهر در شهر‌های استان که برابر گزارش دریافتی، اقدام به تبلیغات زودهنگام و خارج از موعد قانونی کرده بودند احضار شده و تذکرات لازم برای رعایت قوانین، مقررات و حذف تبلیغات از کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: از نامزد‌های متخلف تعهد مبنی بر تکرار نکردن تخلفات اخذ شد و در صورت تمکین نکردن به قانون، گزارش نهایی جهت تشکیل پرونده قضایی تشکل می‌شود.

مقام ارشد قضایی استان افزود: وفق ماده ۶۲ آیین نامه اجرایی انتخابات شورا‌های اسلامی روستا و بخش، مدت فعالیت انتخاباتی برای کلیه نامزد‌ها یکسان است و هشت روز قبل از روز اخذ رای آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رای ادامه خواهد داشت.

وی درباره مصادیق جرایم انتخاباتی، تصریح کرد: تبلیغ علیه نامزد‌ها و هتک حرمت و حیثیت آنان، تغییر در فیلم یا صوت یا تصویر کاندیدا‌ها و سپس انتشار آن در فضای مجازی، انتشار صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار کاندیداها، انتشار اکاذیب در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی، شنود غیرمجاز محتوای در حال انتقال، ارتباطات غیرعمومی در سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، تغییر داده‌ها یا علایم موجود در سامانه‌های رایانه‌ای، تخریب، اختلال یا حذف نمودن داده‌های دیگری در سامانه‌های رایانه‌ای و دسترسی غیرمجاز به سایت‌ها، ایمیل نامزد‌ها و برخی از تخلفات در حوزه انتخابات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار