رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:

مسیر کاری آزمایشگاه‌های صنایع هموار شود/ هزینه تراشی‌های صنعت برق

غلامرضا شریعتی گفت: باید شرایط فعالیت آزمایشگاه‌های صنایع را برای سود آوری تسهیل کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، غلامرضا شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در بازدید از آزمایشگاه های صنایع انرژی اپیل در البرز اعتبار بخشی به فعالیت آزمایشگاه ها را راهی برای سود و ارزآوری برای کشور برشمرد و گفت: شرایط فعالیت را باید برای آزمایشگاه ها هموار کرد تا وارد فضایی جدید و حساس مثل موضوع ضد انفجار که نیاز کشور است، شوند.

او یکی از پایه های صنعت را کیفیت عنوان کرد و افزود: کیفیت مطلوب خواست مشتری است و هر قدر تعداد آزمایشگاه ها بیشتر باشد، تست عملکردی بر روی محصولات بیشتر و درنتیجه کیفیت افزایش می یابد و نیاز مشتریان تامین می شود.

شریعتی آزمایشگاه ها را بازوی دولت در صنایع مختلف دانست و گفت: سازمان ملی استاندارد ایران خود را موظف می داند تا با عضویت در مجامع بین المللی به اعتبار بخشی آزمایشگاه ها کمک کند.

او افزود: آزمایشگاه های همکار باید حوزه فعالیت خود را گسترش دهند تا به تولید صنایع و خدمات در راستای توسعه صادرات کمک کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران از صنعت برق به عنوان یکی از صنایع مهم و حیاتی یاد کرد و گفت: برخی آزمایش های این صنعت از جمله اتصال کوتاه به خارج از کشور فرستاده می شود که هزینه‌های هنگفت ارزی را به دنبال دارد.

او افزود: لازم است با هماهنگی وزارت نیرو، نیاز آزمایشگاه تولیدات صنعت برق را در زمینه اتصال کوتاه رفع کنیم زیرا برای کشور هزینه ایجاد می کند.

شریعتی گفت: باید بتوانیم در زمینه ضد انفجار که در صنعت نفت و صنعت نیرو بسیار مهم و حیاتی است، اعتباربخشی کنیم و شرایط را برای آزمایشگاه هایی که توان لازم را در این حوزه‌ها دارند، فراهم کنیم.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.