رئیس سازمان ملی استاندارد گفت:بیماری‌های زیادی تمام دنیا را به خود درگیر کرده است و روز به وز در حال افزایش بین مردم است و بدون شک اندازه گیری در تشخیص و درمان تک تک آن‌ها ضروری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد در مراسم روز ملی اندازه شناسی گفت: در آیات کتاب مقدس اسلام به اهمیت اندازه گیری اشاره شده است و این پیش از تشکیل کنوانسیون اندازه گیری در جهان بود. هر سال ۲۰ ماه می‌ میلادی به عنوان روز ملی اندازه شناسی نام گذاری شده است تا به تبادل دانش‌های جدید و تبادل دانش بپردازند. امسال هم این روز به اندازه گیری برای سلامت نام گذاری شده است.

او با تاکید بر برگزاری این جلسه به صورت مجازی بیان کرد: امیدوار هستیم ارتباط و هم اندیشی بین بخش‌های فعال در حوزه اندازه شناسی را حفظ کنیم. پدیده نو ظهور به نام کووید ۱۹ زندگی همه را متحول کرده و زمان غلبه بر این ویروس غیر قابل پیش بینی است و فعالیت‌های صنعتی و اجتماعی به طور چشمگیری تحت تاثیر قرار داد و تاثیری جز افزایش فقر در کشور نداشت است.

شریعتی گفت: این ویروس فصل جدیدی را در تاریخ بشریت ایجاد کرده است و کشور ما هم از این پدیده مستثنی نیست به علاوه این که ویروس سیاسی دیگری هم به نام تحریم کشور ما را درگیر کرده است. با وحدت، همدلی و تلاش همه مردم این ویروس در حال کنترل شدن است و به تدریج فعالیت‌ها به حالت عادی باز می‌گردد. هم بستگی ملی برای مقابله با این ویروس در اقشار مختلف جامعه ایجاد شد. در همه اقداماتی که منجر به این موضوع می‌شود اندازه گیری نقش ویژه‌ای دارد و در حوزه سلامت می‌توانند بیش از سایر بخش‌ها باشد. رعایت نشدن استاندارد می‌تواند درمان را به مشکل و بیماری ایجاد کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: اگر قند خون به مدت محدودی و به اندازه چند دقیقه افت کند آثار مغزی زیادی را به همراه خواهد داشت. مواد زیادی در بدن وجود دارد که کاهش یا افزایش جزئی آنها می‌تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. میزان و دفعات مصرف دارو باید اندازه گیری شود.

شریعتی بیان کرد:برای تجهیزات تشخیصی حوزه سلامت، اگر اندازه گیری و استاندارد سازی انجام نشود تشخیص اشتباه رخ خواهد داد. سلامت و اندازه گیری تا حدود زیادی به هم گره خورده است. امروز بیماری‌های زیادی تمام دنیا را به خود درگیر کرده است و روز به وز در حال افزایش بین مردم است و بدون شک اندازه گیری در تشخیص و درمان تک تک آن‌ها ضروری خواهد بود.

او با اشاره به ضرورت هماهنگی بین دستگاه‌ها و توسعه تجهیزات این حوزه گفت: باید با بهره گیری از اتفاقات و توجه به واحد‌های تولیدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و در مسیر درست حرکت کنیم. این توانمندی‌ها از فعالیت‌های پژوهشی ایجاد می‌شود و باید شاهد ارتقای خدمات و تولیدات در کشور باشیم.

شریعتی بیان کرد: اندازه شناسی یکی از ارکان ۴ گانه استاندارد است و برای بهبود در این حوزه تلاش می‌کنیم. موانع نباید باعث شود بخش‌های پیشتاز مثل صنعت نانو متوقف شوند و جلوی پیشرفت آن‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار