مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: یکی از ماموریت های مهم بنیاد، حفظ آثار شهدا است که به همین علت مجموعه ای برای مدیریت اسناد و مدارک دفاع مقدس و آثار شهدای استان تشکیل شده است.

سردار مجتبی شیروانیان مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: یادگار‌های شهدا مثل وصیت نامه و لباس آنان در موزه شهدا در خیابان شمس آبادی و بخشی دیگر از این یادگار‌ها در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

او درباره نحوه گردآوری اسناد و آثار شهدا توضیح داد: آثار و یادگار‌های شهدا از والدین، همرزمان شهید و پیشکسوتان دفاع مقدس در قالب مصاحبه و تاریخ شفاهی جمع آوری می‌شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: از تاریخ شفاهی بهره برداری‌های مختلفی از جمله، مستند، کتاب نوشتاری و صوتی، نمایشنامه و فیلمنامه صورت می‌گیرد و در موضوع دفاع مقدس، طرح حجمی، طرح مستند‌های کوتاه و دانشنامه استان اصفهان در دفاع مقدس از تاریخ شفاهی جمع آوری شده است.

شیروانیان گفت: کتاب «هنوز فرمانده مایی» در ۵۰۰ صفحه به همت یکی از رزمندگان دفاع مقدس که ارتباط نزدیکی با سردار شهید خرازی داشتند نوشته شد. چندین عنوان کتاب نیز از مادران شهدا و همسران شهدا چاپ شده است.

او ادامه داد: درباره دیگر شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم از جمله، مسلم خیزاب، رحیمی از لشکر فاطمیون، محسن حیدری از لشکر نجف اشرف و ابوالفضل شیروانیان اولین شهید مدافع حرم استان نیز کتاب‌هایی نوشته شده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: همچنین مستندی درباره خانم نجار که متولد خرمشهر بود و فعالیت‌های مختلفی از جمله پشتیبانی رزمندگان و امدادگری داشت تهیه شده و کتاب‌هایی درخصوص ۲۷ شهید امنیت که از لشکر ۱۴ امام حسین بودند و سال ۱۳۹۷ در فاجعه تروریستی جاده خاش به زاهدان به شهادت رسیدند  که از یاران خرازی نامیده شدند منتشر شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.