دوران بخور در رو برای مفسدان تمام شده است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز دوران بخور و دررو برای مفسدان تمام شده است، اما باید همت کنیم به میدان بیاییم و اقتدار ملی را تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر پنج‌شنبه در شبکه استانی اصفهان گفت: دولت می‌تواند از جیب مردم خود را تامین کند همین کاری که طی هشت سال گذشته انجام شد و قدرت پول ملی حدود ۳۴ درصد کاهش پیدا کرد و شرایط به سمتی رفت که اگر ۶ سال با رشد هشت درصد تلاش کنیم آن زمان قدرت خرید مردم به سال ۹۰ بازمی‌گردد که فاجعه بزرگ است.

او اظهار کرد: دنیاپرستان قدرت گرا، قدرت گرایان بی مغز، دنیاخواهان قدرت پرست، قدرت پرستان بی فکر و عالمان بی عمل و سه ضلعی قدرت، ثروت و خودباختگی در مقابل بیگانگان شرایطی را برای ما فراهم کرده‌اند که گرفتار مافیای هفت سر شویم.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: باید بکوشیم مافیا را بشکنیم که این مهم به گونه‌ای محقق می‌شود که دولت دست به یک اقدام اصلاحی همه جانبه بزند.

زاکانی بیان کرد: اگر بتوانیم با اقدام اصلاحی همه جانبه شرایط نوینی را برای کشور فراهم آوریم می‌توانیم از تجربه ۴۲ سال گذشته خود استفاده کنیم و قله‌های بلند و پرافتخار را با سرعت فتح کنیم.
او اضافه کرد: فوری‌ترین اقدام ما تحول در عرصه اقتصاد و مدیریت است در این عرصه باید به جهش تولید و برداشتن موانع تولید و کمک کردن به رونق تولید معطوف شویم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هرآنچه برای تولید مفید است در حوزه اقتصاد به آن نیاز داریم و هرانچه که مقابل تولید است ما در مقابل او هستیم.

شهرستان‌ها را کانون مشخص تصمیم گیری می کنیم
زاکانی تصریح کرد: شهرستان‌ها نقاط مولد و حاصل خیزی هستند که اگر به ظرفیت‌های آن‌ها توجه شود امکانی را فراهم می‌آورند که با آمایش دقیق سرزمین و با استراتژی صنعتی درست پیشران‌های صنعتی را در پیش بگیریم و زنجیره‌ها و خوشه‌های کارگاه‌های خرد را به گونه‌ای تنظیم کنیم که متن جامعه در جهت تولید قیام کند.
او تورم، بیکاری، فقر، فساد، اعتیاد و مشکلات متعدد نتیجه بی برنامگی‌ها دانست و افزود: ما متعهد می‌شویم که در ابتدای راه اصلاح را از خود دولت شروع کنیم، اولین اقدام دولت تمرکز زدایی و دادن قدرت به شهرستان‌ها است.

زاکانی خاطرنشان کرد: ما شهرستان‌ها را کانون مشخص تصمیم گیری، کانون معین برنامه ریزی و کانون دقیق هزینه کرد و به کارگیری امکانات و دارای اختیارات اجرایی می‌کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه در سطح کشور چهار نوع بودجه تنظیم می‌شود یکی بودجه طرح‌های ملی، طرح‌های ملی استانی و بودجه وزارتخانه‌ها (براساس ماده ۷۵ قانون محاسبات) و شرایط به سمتی می‌رود که نمی‌دانیم پول کجا هزینه و بودجه‌هایی که به استان‌ها داده می‌شود.

او با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد از کل بودجه کشور به استان‌ها داده می‌شود، بیان کرد: ۷۸ درصد اعتبارات برای طرح‌های ملی یا ملی استانی از قبل تعیین تکلیف شده است که استقلال، دقت و پیشرفت شهرستان‌ها منافات دارد.

زاکانی اظهار کرد: همه ما به محیط و زادگاه مادری خود وابستگی داریم، اما وقتی جایی فقر و بیکاری و مشکلات مختلف در حوزه زیرساخت‌ها ایجاد شد، دولت وظیفه تمرکززدایی دارد و باید در سه سطح کشوری سیاستگذاری و برنامه ریزی‌های کلان را برعهده بگیرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید در استان‌ها جنبه سیاستگذاری میانی و هماهنگی پی جویی شود و در شهرستان‌ها کانون اصلی تحول قرار بگیرد و با دادن اختیارات و بودجه و اعتبارات و شرایطی که بتوانند با برنامه ریزی دقیق و اقدام مناسب چهره شهرستان را تغییر بدهند براساس یک آمایش دقیق سرزمین عمل کنند.

زاکانی اظهار کرد: اگر بیش از ۴۳۰ نقطه کشور در جهت رقابت با هم و رشد و سازندگی حرکت کنند کشور را از منظر قاعده هرم اجتماعی دگرگون خواهد کرد.

او افزود: اولین وعده بنده با شما مردم بحث تمرکززدایی و مجوز قراردادن شهرستان‌ها براساس یک الگوی آمایشی دقیق در کشور وبر چارچوب پیشران‌های تحول اقتصادی که یکی از آن‌ها کشاورزی و توسعه روستایی است، خواهد بود.

زاکانی گفت: کشور ایران حدود ۱.۱ جمعیت دنیا را در برمی‌گیرد، اما بیش از ۶ درصد امکانات دنیا در ایران عزیزمان وجود دارد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: سال ۹۸ کاووشی که در حوزه معدن در کشور صورت گرفت ۱۳۹ هزار کیلومتر با ۶ میلیون دلار بود، اما سال ۹۵ چین با سه میلیون کیلومتر کاووش در حوزه معدن و کانادا در سال ۹۶ با پنج میلیون کیلومتر کاووش در حوزه معدن و اختصاص سه میلیارد به این کار شرایط را به سمتی بردند که امروز از رتبه هفت جهانی به رتبه بیست سقوط کردیم و هیچکس از مسئولان کنونی هم این ظلم بزرگی که در حق ملت ایران کردند، را گردن نمی‌گیرند.

زاکانی خاطر نشان کرد: به جای کاستی‌ها باید به نقاط درست و آینده درخشان بنگریم و همه باید دراین مسیر با هم حرکت کنیم.

او خاطرنشان کرد: صنایع مختلف در کشور و امکانات متعدد شرایط را به سمتی برده که با اندکی تامل می‌توانیم تحولی بزرگ در کشور رقم بزنیم از این رو کانون تحول ما تولید و جهش تولید است و محل این تحول شهرستان‌ها هستند که با انتقال قدرت و تمرکززدایی امکانی برای آن‌ها فراهم می‌شود که میدان دار تغییر و تحول باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در هر شهرستان ما هرم نخبگان آن شهرستان و در کل کشور نخبگان محلی و ملی را برای چهار موضوع دنبال می‌کنیم و دست استمداد به سمت آن‌ها دراز می‌کنیم تا برای ما و شرایط کشور ایده پردازی کنند و در اجرا دست مجریان را بگیرند و در نظارت بر امور نظارت کنند و نظارت تخصصی نسبت به دولت داشته باشند.

زاکانی افزود: تا زمانی که دولت اصلاح نشود کشور اصلاح نمی‌شود، تلاش ما بر این است که این اقدام را به صورت جدی انجام دهیم.

به گفته او موضوع آمایش سرزمین و اختصاص ماموریت‌های خاص برای هر شهرستان یک موضوع جدی است.

زاکانی گفت: در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی باید شرایطی فراهم کنیم که حداقل‌ها را برای عموم مردم و زندگی آبرومند تامین کنیم، اشتغال (اصل ۲۸ قانون اساسی) از مسکن (اصل ۳۱ قانون اساسی) و تامین اجتماعی (اصل ۲۹ قانون اساسی) و آموزش (اصل ۳۰ قانون اساسی) تاکید شده و اموری هستند که دولت درباره آن‌ها غفلت اساسی داشته و باید جبران شود.

او با اشاره به تامین مسکن مردم بیان کرد: قانون مجلس شورای اسلامی بر این است که سالیانه یک میلیون مسکن برای افراد تامین کند و این در حالیست که هر سال ۳۵۰ هزار واحد مسکونی توسط مردم ساخته می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات. ریاست جمهوری ادامه داد: میانگین اخذ مجوز برای ساخت مسکن یک سال و ۹ ماه است در سال اول با فناوری‌های دقیق شرایط را به سمتی می‌بریم که با تجمیع اطلاعات در کشور در یک مرحله و در مدت زمان کوتاهی مجوز‌ها اخذ شود.

زاکانی اضافه کرد: اگر زمان اخذ مجوز از یک سال و ۹ ماه تقلیل پیدا کند و زیرساخت‌ها مهیا باشد و شفافیت و عدم امکان فساد وجود داشته باشد شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد که رونق تولید در کشور شکل بگیرد و کسب و کار و مجوز‌ها به دور از اعمال سلیقه‌ها انجام شود.

او اظهار کرد: ما مکلفیم که تمرکززدایی و جهش تولید برای هر منطقه را با دولت الکترونیک همراه کنیم، تا دولتی سبکبال، روزآمد، شفاف و دقیق شکل بگیرد و محصول و خروجی آن افزایش کارایی و خدمت به مردم باشد.
نامزد ریاست‌جمهوری گفت: اولین اقدام این است که مسئولان کشور از عناصر شایسته انتخاب شوند، پیامبر عظیم الشان اسلام فرمودند اگر کسی، کسی را انتخاب کند یا کسی خود را برای مسئولیتی جلو بیندازد که فرد بهتر از او وجود داشته باشد به خدا و پیغمبر و مردم خیانت کرده است از این رو ما نمی‌خواهیم خیانت کنیم بس است خیانت‌های صورت گرفته و قبیله بازی، باندبازی، گروه بازی، و ما نباید ظرفیت‌های ملی خود را نابود کنیم.

زاکانی با بیان اینکه حوزه اقتصاد نیازمند تحول است، گفت: با خلق ثروت و توزیع مناسب در معیشت باید جلوی شرمندگی خانواده‌ها مقابل فرزندان را بگیریم باید پرونده بیکاری، سختی در معیشت و شرایط سخت در کسب مسکن و مشکلات بسته شود.

او ادامه داد: در تهران هر فرد برای صاحب خانه شدن ۶۶ سال و در استان‌ها ۲۹ سال زمان نیاز دارد همچنین برای اجاره خانه ۷۵ متری در تهران ۵۸ درصد و در استان‌ها ۲۸ درصد حقوق یک فرد باید کنار گذاشته شود.

زاکانی تصریح کرد: دختران در ۲۴ سالگی و پسران در ۳۰ سالگی ازدواج می‌کنند و در ۲۹ سالگی صاحب فرزند می‌شوند، اما میانگین در ۳۳ سالگی اشتغال آن‌ها مهیا می‌شود که این موضوع نیاز به تحول جدی دارد.

او با بیان اینکه باید ریشه تبعیض، بیکاری، فقر و فساد خشکانده شود، گفت: کندن ریشه ناکارآمدی‌ها قیام بر علیه مفاسد و دیوان سالاری است که نیاز به رشد جدی در حوزه فرهنگ و اجتماع است از این رو توجه ما به تعلیم و تربیت و ارتقا منزلت و رفاه اجتماعی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: از طریق تامین سلامت، بسته‌هایی که در سه قسمت برای سه دهک ضعیف، چهار دهک متوسط و سه دهک بالای صاحب درآمد جامعه تنظیم شده، بهداشت برای همگان رایگان خواهد بود، اما در دادن خدمات سرپایی و درمانی بستری و در بیماری‌های صعب العلاج و بیماری‌های خاص برنامه ریزی دقیقی با همکاران علمی انجام دادیم که بیمار جز درد بیماری درد بی پولی و خجالت نداری نکشد.
زاکانی اظهار کرد: توجه ما معطوف به رشدآگاهی و معرفت است، تعلیم و تربیت از خانه، مسجد، آموزش و پرورش، آموزش عالی، حوزه، رسانه و فضای مجازی شکل می‌گیرد که تمام این حوزه‌ها باید متحول شود.
او بیان کرد: در حوزه سیاست و امنیت دقت ما بر این است که براساس حاکمیت مردم سالاری دینی گام برداریم، امام خمینی (ره) فرمودند که من خادم مردم هستم، رهبر معظم انقلاب فرمودند من نوکر مردم هستم این چه چیزی برای مسئولان دارد که با تبختر و خود برتر بینی از بالا به مردم نگاه کنند.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: مردم باید بدانند که دولت نوکر آن‌ها و در خدمت آن‌ها است و تکیه گاه مردم در رفع آلام و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.
زاکانی گفت: براساس اصل هشت و ۲۷ قانون اساسی نهاد سازی نوینی دنبال خواهیم کرد تا نخبگان و عموم مردم بر دولت و کارکرد‌های مسئولان نظارت داشته باشند و دولت را بازخواست کنند.
زاکانی اضافه کرد: در بین سطوح مختلف امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین جز امر به معروف و نهی از منکر مردم به مسئولان است که در صورت تحقق کسی نمی‌تواند غارتگری و مفسد انگیزی کند.
او گفت: باید دست به دست هم بدهیم و علیه پلشتی‌ها، زشتی‌ها، کاهلی‌ها و بی ارادگی‌ها قیام کنیم.
زاکانی خاطرنشان کرد: طی بیست سال گذشته تمامی تلاشم معطوف به درگیری و زمین زدن مافیای فساد در کشور بوده است و امروز با این کوله بار تجربه و شناخت دقیق موانع مسیری را باید طی کنیم که ماحصل آن شکستن کمر مفسد انگیزان است.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: دوران بزن برو برای اسرائیل و آمریکا تمام شد، امروز دوران بخور در رو برای مفسدان تمام شده، اما این کافی نیست باید همه همت کنیم و به میدان بیاییم و با تحقق مردم سالاری دینی برای خودمان انسجام ملی، ارتقا، توانمندی و اقتدار ملی را رقم بزنیم.
زاکانی ادامه داد: در عرصه بین الملل هم همه ظرفیت‌ها را در خدمت محیط داخلی قرار دهیم تا بتوانیم حرف انقلاب را در سراسر جهان دنبال کنیم باید بکوشیم ظرفیت‌های بی نظیر موجود در منطقه و جهان را در خدمات سرآمدی ایران اسلامی و انقلاب اسلامی قرار دهیم که با همت و کوشش امکان پذیر است.
ا تصریح کرد: باید به دنبال عزت، اقتدار، کرامت و رشد دانش در کشور باشیم که شرط تحقق آن حرکت همه جانبه است.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: با تکیه به جوانان و ایجاد میدان و ظرفیت برای ظهور و بروز توانایی‌های اقوام و فرصت دیدن اقوام، مذاهب، اقلیت‌های مذهبی و همه داشته‌ها در اقصی نقاط کشور باید تغییر چهره کشور را به طریقی دنبال کرد که نقاط موجود و کم برخوردار در اطراف کشور با اولویت ویژه و بر مدار یک دقت جدی مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.