رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: خوشبختانه در مورد واکسیناسیون دوز اول مشکلی وجود ندارد و کماکان واکسیناسیون نوبت اول گروه‌های هدف که هنوز واکسن را دریافت نکرده اند در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ابراز نگرانی مردم نسبت به تاخیر در دریافت دز دوم واکسن کرونا اظهار داشت: خوشبختانه در مورد واکسیناسیون دوز اول مشکلی وجود ندارد و کماکان واکسیناسیون نوبت اول گروه‌های هدف که هنوز واکسن را دریافت نکرده اند در حال انجام است.

او افزود:، اما یک عده‌ای از هم استانیان که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند، در نوبت دوم به خاطر اینکه واردات واکسن انجام نشد با محدودیت‌هایی مواجه شدیم.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: البته در مورد کسانی که واکسن اسپوتنیک تزریق کرده اند، برای تزریق نوبت دوم ۹۰ روز فرصت است و مشکل ایجاد نمی‌شود، ولی در مورد کسانی که واکسن سینوفارم تزریق کردن اگر این مدت طولانی بشود ممکن است یک مقداری از کارایی آن کم بشود.

او ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه زمان تزریق نوبت دوم این واکسن‌ها چیزی حدود یک تا دو هفته عقب افتاده است جای هیچ نگرانی نیست.

شیرانی گفت: به نظر می‌رسد، با وعده‌هایی که مسئولین وزارت بهداشت داده اند، هفته آینده هر دو نوع واکسن وارد بشوند و واکسیناسیون نبت دوم انجام شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.