گواهی مهارت آموزش صنایع دستی برای کودکان دبستانی و پیش‌دبستانی برای نخستین بار در کشور در شهرستان کردکوی استان گلستان صادر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  مریم حاجی ابراهیمی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: با هدف فراگیری و انس با محصولات صنایع دستی در میان کودکان و نوجوانان، گواهی آموزشی صنایع دستی برای افراد کمتر از ۱۵ سال تا ۵ سال در گلستان صادر می‌شود.


مریم حاجی ابراهیمی با بیان این که تاکنون گواهی آموزش صنایع دستی برای هنرجویان بالاتر از ۱۵ سال صادر می‌شد افزود: امیدواریم صدور چنین گواهی، مشوق و انگیزه جدی در میان کودکان و نوجوانان برای فراگیری صنایع دستی و حفظ میراث گذشتگان ایجاد کند.


او گفت: برای نخستین بار در کشور این گواهی برای کودکان دبستانی و پیش دبستانی شهرستان کردکوی صادر و در مراسمی به آنان اهدا شد.


به گفته حاجی ابراهیمی، صدور گواهی صنایع دستی برای کودکان و نوجوانان به صورت آزمایش با عنوان طرح آینده‌سازان آغاز شده و امیدواریم با فراگیری این طرح، نسل‌های بعدی با صنایع دستی دستی به عنوان مصادیق مهم فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی انس بیشتری پیدا کنند.

انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.