موهبتی گفت: باید به منطقه آزاد به عنوان یک فرصت بی‌بدیل برای توسعه سیستان و بلوچستان توجه شود و این مهم زمانی رخ می‌دهد که فداکاری و همکاری بیشتری اتفاق بیافتد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست بررسی آغاز فعالیت منطقه آزاد سیستان با حضور مومنی مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور اظهار داشت: پیوند ۲ منطقه آزاد چابهار و سیستان به اقتصاد کشور، کشورهای همسایه و سایر کسانی که می‌توانند از آن نفع ببرند کمک خواهد کرد.

او با بیان اینکه منطقه آزاد در اشتغال اثرگذاری خواهد داشت و قطعاً از این سو دارای اهمیت است افزود: طرح اولیه منطقه آزاد که تهیه شده نیاز به طرح جامع دارد که تصویب این طرح جامع و اساسنامه آن برای اینکه وظایف مدیران مشخص شود خواسته اول ماست.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تملک اراضی محدوده تعیین شده در منطقه آزاد سیستان باید مشخص شود تصریح کرد: نقطه اثرگذار کانونی تولید انرژی در منطقه مزرعه میل نادر که یکهزار مگاوات برق خواهد کرد زیرساخت بسیار خوبی برای تامین برق مورد نیاز منطقه آزاد خواهد بود.

او با اشاره به اینکه همچنین گازرسانی به منطقه شتاب فزاینده گرفته و باید قبل از اینکه ساختار منطقه آزاد راه بیافتد گاز در این منطقه فراگیر شده باشد خاطرنشان کرد: از دیگر زیرساخت‌های دارای اهمیت در منطقه آزاد سیستان فرودگاه بین‌المللی بوده که دارای اهمیت فراوان است.

موهبتی با اشاره به اینکه موضوع آب ژرف در منطقه سیستان بسیار امیدوارکننده است و به آینده منطقه آزاد کمک خواهد کرد اظهار داشت: باید آسیب‌های اجتماعی را نیز مراقبت کنیم و در این راستا اقداماتی شروع شده که بایستی شدت بگیرد تا مزیت منطقه آزاد سیستان به‌دردسر تبدیل نشود.

او  بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی رامشار در دل منطقه آزاد واقع شده است که باید در این زمینه تصمیم گرفته شود که ارتباط آن با منطقه آزاد به چه شکل و چگونه باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار