روسای جمهور روسیه و سوئیس در ۱۶ ژوئن با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دولت سوئیس روز جمعه در بیانیه‌ای از دیدار، گای پارملین، رئیس جمهور این کشور و ولادیمیر پوتین، همتای روس او در روز ۱۶ ژوئن خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «مذاکرات دو جانبه سوئیس و روسیه روز چهارشنبه ۱۶ ژوئن برگزار خواهد شد.»

دولت سوئیس در ادامه این بیانیه اعلام کرد: «سوئیس و روسیه در بسیاری از زمینه‌ها همکاری خوب و نزدیکی با یکدیگر دارند. هدف این دیدار حفظ گفتگوی سازنده و انتقادی با روسیه به منظور تقویت بیشتر روابط دو جانبه است.»

همچنین در ادامه این بیانیه نوشته شده است: «تقویت روابط دو جانبه به دلیل ظرفیت بالای تبادل اقتصادی بسیار مهم است. علاوه بر این، در این گفتگو‌ها به موضوعات امنیتی در اروپا و تلاش برای تقویت سطح چند جانبه (شورای اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا) پرداخته می‌شود.»

پارملین پیشتر در توییتر خود از ارتباط نزدیک رسیه و سوئیس خبر داده و نوشته بود: «سوئیس و روسیه در بسیاری از زمینه‌ها روابط نزدیکی دارند. من خوشحالم که من و همکارم ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه، فرصتی خواهیم داشت که در حاشیه نشست ژنو با ولادیمیر پوتین ملاقات کنیم.»

همچنین روسای جمهور روسیه و آمریکا در ۱۶ ژوئن در ژنو دیدار خواهند کرد. این اولین اجلاس روسیه و آمریکا پس از به قدرت رسیدن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکاست.

چندی پیش، کرملین و کاخ سفید اعلام کرده بودند که جلسه برنامه ریزی شده پوتین و بایدن در ۱۶ ژوئن در ژنو برگزار خواهد شد. سران این دو کشور درباره شرایط و چشم انداز‌های توسعه بیشتر روابط بین روسیه و  آمریکا، ثبات استراتژیک و همچنین موارد مهمی در سطح بین المللی که شامل همکاری برای مهار همه گیری کرونا و حل و فصل منازعات منطقه‌ای است، گفتگو خواهند کرد. دیدار آن‌ها در ویلای تاریخی «لا گرانژ» در ژنو انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار