مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: صاحبان مشاغل برای ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۹ خود باید ثبت نام الکترونیکی کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سعید حوائج مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: بر اساس ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاص حقیقی تا پایان خردادماه جاری باید با مراجعه به درگاه ملی مالیات عملکرد خود را جهت پرداخت اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه مبنای تعیین درآمد مشمول مالیات مودیان برای عملکرد سال ۹۹ اظهارنامه مالیاتی مودی خواهد بود، افزود: پذیرش اظهارنامه مودیان بستگی به تنظیم شفاف اطلاعات و رعایت قوانین و مقررات مربوط است و اظهارنامه ارایه شده از سوی مودیان با بانک‌های اطلاعاتی مالیاتی که در راستای اجرای مقررات مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم ایجاد شده، مطابقت داده خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان، بهره‌مندی از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی را بستگی به ارایه اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی در زمان قانونی دانست و گفت: فعالان عرصه اقتصادی برای استفاده از مشوق‌های قانونی و تسهیلات باید اظهارنامه مالیاتی خود را در زمان تعیین شده ارایه کنند.

حوائج یادآور شد: اگر مودیان در زمان قانونی و براساس مقررات نتوانند اظهارنامه مالیاتی خود را ارایه کنند، اداره کل امور مالیاتی نسبت به تهیه اظهارنامه تقریبی به میزان نوع فعالیت و سایر اطلاعات اقتصادی کسب شده از بانک‌های اطلاعاتی اقدام خواهد کرد.

به گفته وی با توجه به اینکه تمامی عملیات مالیاتی و نیز ارایه اظهارنامه‌ها بستگی به ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی دارد به همین لحاظ مودیان می‌توانند به درگاه ملی مالیات به آدرس https://www.intamedia.ir/ مراجعه کرده و نسبت به تکمیل و رفع مشکلات موجود اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تاکید کرد: مودیان مالیاتی از هرگونه مراجعه غیرضروری به اداره مالیاتی در زمان شیوع ویروس کرونا خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار