موهبتی گفت: نیروی انسانی کانون تحول آموزش و پرورش محور توسعه بوده از اینرو اقدامات در حوزه مدرسه‌سازی در منطقه هزینه نبوده بلکه سرمایه‌گذاری برای آیندگان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان  در حاشیه آیین افتتاح آب شیرین کن ایرندگان خاش گفت: حوزه ایرندگان از بخش‌های دارای استعداد پنهان فراوان و با اهمیت آشکار است که با همت مردم و مسوولان اتفاقات مبارکی در آن به وقوع می‌پیوندد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد خیران حوزه‌های مختلف که در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند بومی هستند افزود: خیران یرندگانی به سهم ۵۰ درصدی در انجام امور مختلف در این شهرستان رسیده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پارسال خیران در بازه زمانی چهار تا ۶ ماه پروژ‌های مدرسه‌سازی خود را در استان تمام می‌کردندخاطرنشان کرد: هم‌اینک رقابت سنگینی در حوزه فعالیت خیران در این استان به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه پارسال یکهزار و ۱۹۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان از سوی خیران ساخته شده تصریح کرد: نقش‌آفرینی خیران در حوزه مدرسه‌سازی در این استان بی‌بدیل و بی‌نظیر بوده است.

موهبتی با بیان اینکه خیران وقتی به سیستان و بلوچستان می‌آیند و محرومیت و مشکلات را می‌بینند مطالبه‌گری در مرکز کشور از سوی مسوولان برای استان به وجود می‌آید گفت: ایرندگانی‌ها صاحب سرمایه فکری، معنوی و مادی هستند که با توجه به این ویژگی‌ها باید نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف داشته باشند تا یک سنگ بنا خوب برای فعالیت‌ها مختلف ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در انتخابات پیش‌رو مردم یک حضور باشکوه خواهند داشت بیان کرد: برکت و منطق وجود خیران در حوزه مدرسه‌سازی، بهداشت و سلامت، قنوات، آبخیزداری و آبرسانی در سیستان و بلوچستان گسترش پیدا کرده که نشان‌دهنده نقش‌آفرینی این گروه در منطقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار