مکرون: لازم است روابط میان انگلیس و فرانسه از نو آغاز شود

رئیس جمهور فرانسه در حاشیه نشست گروه هفت اعلام کرد که لازم است روابط میان پاریس و لندن از صفر آغاز شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در خبری فوری از پاریس به نقل از یک منبع رسمی گزارش داد که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز (شنبه) در حاشیه اجلاس سران گروه هفت که در منطقه "کورن وال" در جنوب غربی انگلیس در حال برگزاری است، به روابط این کشور با انگلیس اشاره کرد.

او خطاب به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: لازم است روابط میان پاریس و لندن از صفر آغاز شود.

مکرون افزود: انگلیس باید به وعده‌های داده شده به اتحادیه اروپا در خصوص برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) پایبند باشد.

دولت انگلیس پس از همه‌پرسی در سال ۲۰۱۶ برای خروج از اتحادیه اروپا اعلام کرد در ۲۹ مارس ۲۰۱۷ روند رسمی برای خروج از این اتحادیه را آغاز خواهد کرد. در نهایت دولت انگلیس روز جمعه ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد.

از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بازار‌های مالی این کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است و بیشتر بازرگانان و تجار برای انجام معاملات تجاری با مشکلات عدیده‌ای مواجهند. بیشتر مردم انگلیس معتقدند اتحادیه اروپا بعد از برگزیت به بزرگترین رقیب اقتصادی آن‌ها حتی بیشتر از آمریکا تبدیل شده است.

مقامات ایرلند شمالی نیز پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اعلام کردند، می‌خواهند در این اتحادیه باقی بمانند و پس از دهه‌ها وابستگی به انگلیس حالا می‌خواهند مستقل از این کشور برای آینده خود تصمیم بگیرند.

اجلاس سران ۷ کشور ثروتمند جهان درحالی در انگلیس در حال برگزاری است که مسائلی همچون همه گیری کرونا، اقتصاد جهانی و تغییرات اقلیمی اصلی‌ترین موضوعاتی است که قرار است مورد بحث قرار گیرد. این کشور‌ها که در همه گیری کرونا خودخواهانه مانع از صادرات واکسن به سایر کشور‌های جهان شده اند وعده داده اند یک میلیارد دوز واکسن به کشور‌های کم برخوردار اهدا کنند. وعده‌ای که معلوم نیست چقدر نسبت به انجام آن متعهد باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار