در بسته انتخاباتی ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ بخوانید؛

شرکت ۵۹۰ نامزد در انتخابات شورای شهر و روستای خلخال/ مشارکت بیش از ۴ هزار نفر عوامل اجرایی

خبر‌های مربوط به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را در استان اردبیل اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در این بسته از آخرین خبر‌های مرتبط با ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا شما را مطلع خواهیم کرد.

تدارک ۱۸۱ شعبه اخذ رای در خلخال

فرماندار شهرستان خلخال گفت: در این دوره از انتخابات ۱۸۱ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای دریافت آرای مردم در مناطق شهری و روستایی فعالیت خواهند داشت که این تعداد نسبت به مجموع شعب اخذ رای انتخابات گذشته این شهرستان ۲۱ شعبه بیشتر شده است.

فریدون بابایی با بیان اینکه در ششمین دوره از انتخابات شهر و روستای این شهرستان ۵۹۰ نامزد برای انتخاب در شورای اسلامی شرکت کرده‌اند افزود: از این تعداد ۶۷ نامزد مربوط به شورا‌های اسلامی سه شهر خلخال، کلور وهشجین بوده و ۵۲۳ نفر نامزد نیز برای انتخاب در بدنه شورای اسلامی روستا‌های این شهرستان شرکت دارند.

او اظهارکرد: مردم این شهرستان همواره با مشارکت حداکثری در انتخابات دوره‌های گذشته پشتیبانی خود را از نظام و دولتمردان اعلام کرده‌اند و در انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز حضور گسترده در پای صندوق‌های رای خواهند داشت.

وجود بیش از ۱۱ هزار رای اولی در اردبیل

فرماندار اردبیل گفت: در انتخابات ۲۸ خرداد ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا حدود ۴۶۰ هزار نفر در شهرستان اردبیل واجد شرایط رای دادن هستند و ۱۱هزارو ۱۰۰ نفر رای اولی در این شهرستان وجود دارد.

مسعود امامی یگانه افزود: ۴۰۶ بازرس و ۲۷ نفر سر بازرس در شهرستان اردبیل در شعبات اخذ رای حضور خواهند داشت و جلسه توجیهی و آموزشی این بازرسان در شهرستان برگزار شد.

او بیان کرد: ۴۰۴ شعبه اخد رای در شهرستان اردبیل برای اخذ رای پیش بینی شده و در این انتخابات بیش از ۸ هزار نفر عوامل اجرایی دست اندرکار برگزاری انتخابات خواهند بود.

مشارکت بیش از ۴ هزار نفر عوامل اجرایی در خلخال

رئیس ستاد انتخابات خلخال گفت: بیش از ۴ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، انتظامات و ناظر بهداشتی مقابله با کرونا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستای این شهرستان را بر عهده دارند و امانتداری، بی‌طرفی، رازداری و تلاش برای برگزاری سالم انتخابات از اهم وظایف اعضای شعب اخذ رای و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات خلخال اظهارکرد: اعضای اصلی منتخب شورا‌های اسلامی سه شهر خلخال پنج نفره بوده و همچنین در پنج روستای پرجمعیت این شهرستان اعضای اصلی شورای اسلامی پنج نفره بوده و ترکیب شورا در مابقی روستا‌ها سه نفره خواهد بود.

بابایی افزود: در انتخاب محل‌های شعب اخذ رای دقت کافی شده و در اماکنی که امکان برگزاری در شعب اخذ رای سرپوشیده به لحاظ محدودیت فضا وجود دارد، رای‌گیری در فضای باز انجام خواهد شد.

او بیان کرد: امسال علاوه بر حضور عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و انتظامی در شعب اخذ رای یک ناظر بهداشتی نیز برای کنترل شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا به جمع عوامل برگزار کننده انتخابات روز ۲۸ خردادماه اضافه شده است.

فرماندار خلخال افزود: همچنین امکانات ضدعفونی به جمع ملزومات موردنیاز دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و اعضای شعب اخذ رای اضافه شده و در صورت امکان اعضای شعب اخذ رای در مقابل کرونا واکسینه خواهند شد.

او اظهارکرد: دولت سلامت انتخابات را تضمین کرده و در این میان اعضای هیات اجرایی در ایجاد سلامت انتخابات با پرهیز از جانبداری سلامت انتخابات را تضمین خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.