رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانى البرز گفت: استان قزوین و البرز هر دو ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، شادی حاضری، رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانى البرز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های بازرگانی البرز و قزوین گفت: استان البرز و قزوین ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارند.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانى البرز افزود: تعامل خوبی بین مجموعه میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی قزوین و فعالان بخش خصوصی این استان در حوزه صنایع دستی وجود دارد و این مسئله کمتر در سطح دیگر استان‌ها دیده می‌شود.

حاضری با اشاره به اینکه اقدامات خوب و موثرتری همراه با حمایت همه جانبه برای تشکیل جامعه تخصصی صنایع دستی در استان قزوین انجام شده که در استان‌های دیگر کمتر دیده شده است، گفت: در جریان این تعاملات مقرر شد که میان انجمن صنایع دستی قزوین و کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های البرز و قزوین اقدامات مشترک و همکاری‌هایی در قالب امضای تفاهم نامه سه جانبه پیش برده شود.

حاضری با تاکید بر این که از زمان شیوع کرونا حوزه گردشگری البرز با زیان ۱۰۰درصدی مواجه شد، افزود: در حال حاضر تنها ۳۰ درصد دفاتر گردشگری در البرز فعال است و مابقی تحت تاثیر محدودیت‌های ناشی از کرونا تعطیل شده است.

او با بیان این که حدود ۲ هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی در البرز فعالیت دارند، گفت: با وجود شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن بالغ بر ۷۰ درصد مشاغل خانگی همچنان فعال هستند و تنها برخی از آن‌ها رشته‌های فعالیتی خود را محدود کرده اند.

حاضرى افزود: بانوان سرپرست خانوار که در حوزه مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند نیاز به حمایت دارند و باید راه را برای فعالیت بیشتر این بانوان تسهیل کرد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.