معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر بر اثر کروناویروس طی روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۹۳۲ هزار و ۷۱۵ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۶۷ هزار و ۵۵۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، ۱۰۷ هزار و ۵۹۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد شانزده هزار و ۴۵۱ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع ۲۸۴ هزار و دو نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی، همچنین از بهبودی ۲۵۹ هزار و ۸۰۶ نفر خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر بر اثر کروناویروس طی روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را چهار هزار و ۶۹۳ نفر اعلام کرد.

همتی اضافه کرد: هم اکنون هزار و ۲۶ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علائم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۵۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی به عنوان توصیه‌ای مهم به هم استانی ها، عنوان کرد: بر اساس آمار‌های موجود، هنوز به وضعیت ثابتی در کنترل بیماری در استان نرسیده ایم و در برخی از شهرستان‌ها با افزایش موارد ابتلا در سطح استان مواجهیم.

این مقام مسئول در دانشگاه ابراز امیدواری کرد تا با همکاری مردم و رعایت بیشتر اصول بهداشتی در راستای کنترل بیماری کووید۱۹، به وضعیت با ثبات تری برسیم. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.