کتاب «تنهاترین عاشق، عاشق‌ترین تنها» اثر نصرالله مقدادی در انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «تنهاترین عاشق، عاشق‌ترین تنها» اثر نصرالله مقدادی در انتشارات کتاب نیستان منتشر شد. این اثر دومین جلد از چهارگانه نویسنده برای چهاریار پیامبر اکرم (ص) سلمان، ابوذر، بلال و مقداد است.


بیشتر بخوانید


در این کتاب به شرح زندگی ابوذر غفاری پرداخته می‌شود. نویسنده برای نگارش زندگی این صحابه بزرگوار پیامبر اکرم (ص) بیش از ۳۰۰ اثر را مطالعه کرد. این مسئله را می‌توان به خوبی در متن رمان دید. نویسنده با شگردی خاص در جای جای رمانش در نقل قول‌ها از احادیث، روایت و نقل قول‌های تاریخی بهره می‌برد.

قادری در لا به لای روایت داستانی اش اطلاعاتی از برخی چهره‌های تاریخی صدر اسلام ارائه می‌دهد. چهره‌ای از آن‌ها می‌سازد که بسیاری از مخاطبان این دست آثار حتی پژوهشگران تاریخی ممکن است تا پیش از این درباره آن مطلب زیادی نشنیده باشند. اکنون ساختار داستان به آن‌ها کمک می‌کند برای اینکه بتوانند تصویری بکر و زیبا از چنین رویدادی داشته باشند.

نویسنده در کتابش در مقام یک رمان نویس نه تاریخ نویس خود را به مخاطبانش ارائه می‌دهد. از همین منظر است که قادری توانست قدرت بیانش را از یک واقعه تاریخی بر بال تخیل ذاتی موجود در ادبیات بنشاند و به مخاطبانش عرضه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار