وزارت خارجه ترکیه حمله توپخانه‌ای به بیمارستان الشفا در شهر عفرین سوریه را به شدت محکوم کرد و خواستار پایان یافتن حملات علیه غیرنظامیان شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  تی آر تی ترکیه، آنکارا گروه موسوم به یگان‌های مدافع خلق (ی پ گ) که از آن به عنوان شاخه سوری گروه پ ک ک نام برده می‌شود را عامل حمله توپخانه‌ای به بیمارستان الشفا در شهر عفرین دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای با ابراز تاسف عمیق از کشته شدن دستکم ۱۳ نفر و زخمی شدن ۲۷ نفر در این حمله تروریستی برای جان باختگان آرزوی مغفرت الهی و برای زخمی‌های آرزوی شفای عاجل کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد:‌ ی پ گ و ائتلاف سوریه دموکراتیک با حملات توپخانه‌ای به کارکنان بیمارستان شفا که در هر شرایطی از هیچ تلاشی برای ادامه خدمت به مردم و غیر نظامیان مظلوم فروگذار نکردند‌،‏ بار دیگر چهره خونین خود را به نمایش گذاشت.

وزارت امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه جامعه بین المللی باید واقعیت را مشاهده کند خواستار پایان حمایت از این گروه تروریستی شد.

این در حالی است که ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در ۲ عملیات سپر فرات ( شهریور ۹۵ تا فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (دی ۹۶ تا فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهر‌های الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

مناطق تحت اشغال ترکیه و گروه‌های وابسته به آن شاهد وضعیتی بی‌ثبات و درگیری‌های مستمر میان تروریست‌هاست و باعث شده تا اهالی این مناطق از این وضعیت آسیب ببینند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار