به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نشست مدیران عامل و مدیران دفاتر روابط عمومی شرکت مدیریت تولید نیروی برق لوشان، شرکت تولید نیروی برق لوشان و شرکت برق منطقهای گیلان با مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان و مسئولان ارشد این سازمان امروز برگزار شد.
بهمن داراب زاده، مدیرعامل شرکت برق منطقهای گیلان در این نشست گفت: افزایش زود هنگام دمای میانگین کشوری، کم بارشی و خشکسالی، کاهش ذخایر آبی و کاهش تولید برق آبی و استفاده زودهنگام کشاورزان از چاههای آب همه و همه دست به دست هم دادند و شرایط حساس و ویژهای را از نظر انرژی برق رقم زده اند.
او افزود: همه جای دنیا در ایام پیک مصرف که بازه بسیار کوتاهی است بر روی استفاده بهینه از انرژی برق تأکید میشود چرا که کوتاه بودن دوره زمانی پیک بار، سرمایه گذاریهای کلان و هنگفت برای احداث نیروگاههای جدید را توجیه ناپذیر میکند.
مدیرعامل شرکت برق منطقهای گیلان ادامه داد: رطوبت بالا و شرجی بودن هوای استان گیلان شرایط منحصر به فردی را برای استان ایجاد کرده است، به گونهای که دمای احساسی در استان بسیار بیشتر از دمای واقعی و رسمی است و تحمل گرما در این شرایط بسیار سخت و دشوار است و در نتیجه شاهد رشد مضاعف مصرف انرژی برق در استان هستیم.
داراب زاده اظهار داشت: رسانه ملی نقشی موثر و بسیار قدرتمند در نهادینه کردن رفتار درست در تمامی حوزهها و البته صنعت برق دارد.
او تصریح کرد: رسانه ملی با تمرکز بر روی استفاده مدبرانه و هوشمندانه از انرژی برق، میتواند بازوان قدرتمند صنعت برق گیلان برای عبور موفق از تابستان امسال باشد.
محمدباقر باقرزاده، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این نشست گفت: رسانه ملی یار و یاور صنعت برق گیلان برای همراهی و همکاری مردم در زمینه استفاده بهینه از انرژی برق است.
او افزود: مشارکت مردمی و همراهی آنها سرآغاز انجام هر کاری است و بدون حضور پرشور مردم، موفقیت در هیچ کاری حاصل نخواهد شد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان اظهار داشت: اگر چه راه انتقال پیام، رسانه است، اما باید روشهای استفاده درست و منطقی از انرژی برق توسط کارشناسان با تجربه و خوش بیان در بخشهای مختلف؛ تلویزیونی، رادیویی، خبری و فضای مجازی به مردم آموزش داده شود تا انتظار مشارکت مردم در مدیریت مصرف انرژی برق را داشته باشیم.
باقرزاده ادامه داد: برای اینکه بتوانیم تابستان داغ امسال را با موفقیت پشت سر بگذاریم، انتظار داریم کارشناسان صنعت برق در اجرای برنامههای مدیریت مصرف برق ارتباطات تنگاتنک و نزدیکتری را با مجموعه صدا و سیمای مرکز گیلان داشته باشند.
او تصریح کرد: برای نهادینه کردن رفتار درست و منطقی باید تکرار در پیامهای مدیریت مصرف را از یاد نبریم و بر روی آن تمرکز ویژه داشته باشیم.
انتهای پیام/ع