مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: پنج هزار هنرمند در ۷۲ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی در مناطق مختلف این استان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: حمایت از هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی با ارائه وام و تسهیلات بانکی و فراهم کردن زمینه لازم برای برگزاری دور‌های آموزشی در فضای مجازی از جمله راهکار‌های اجرایی این اداره‌کل به عنوان نهاد متولی است.

محمدی افزود: تهیه مواد اولیه مرغوب و مقرون به صرفه همواره از جمله دغدغه‌های هنرمندان و صنعتگران بوده که به همت معاونت صنایع‌دستی با حذف واسطه‌ها با تولیدکنندگان برخی از کالا‌های مصرفی از قبیل چرم توافقاتی به منظور تسهیل امور صورت گرفته و شرایط لازم برای خریدی امن به وجود آمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: با توجه به عدم برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات تولیدی و دشواری بازاریابی و فروش در دوران قرنطینه، همواره بر لزوم ایجاد زمینه لازم  به منظور حمایت از هنرمندان و تولیدکنندگان تأکید شده و به جد پیگیر آن هستیم تا شرایط مطلوب فروش محصولات تولیدی را فراهم کنیم.

او گفت: هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در کارگاه‌های تولیدی و انفرادی البرز درحال فعالیت هستند که بدون شک نقش اثرگذاری در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان دارند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.