کاهش حداکثر سرعت مجاز در معابر قزوین

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: حداکثر سرعت مجاز در خیابان‌های داخل شهر به ۵۰ کیلومتر در ساعت کاهش پیدا کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  شیما زرآبادی‌پور سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در جلسه کمیته فنی شورای ترافیک استان گفت: براساس بازنگری جدید آیین‌نامه طراحی معابر شهری سرعت مجاز وسایل نقلیه در داخل شهر کاهش یافته است.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین افزود: براساس آئین نامه جدید حداکثر سرعت مجاز در خیابان‌های داخل شهر ۵۰ کیلومتر درنظر گرفته شده است و سرعت بالاتر از آن تخلف محسوب می‌شود، پیش از این سرعت مجاز ۶۰ کیلومتر بود.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه موتورسواران و عابران پیاده ۸۰ درصد تصادفات درون شهری که به فوت و آسیب جسمی منجر می‌شود را به خود اختصاص داده‌اند؛ لازم است سرعت وسایل نقلیه در داخل شهر کاهش پیدا کند تا تصادفات کمتری داشته باشیم.

زرآبادی پور گفت: تعیین حداکثر سرعت مجاز در معابر باتوجه به آیین‌نامه جدید طراحی معابر شهری بوده و کارشناسان این موضوع را در کمیته فنی شورای ترافیک استان بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار