با شروع فصل گرما همواره مردم با مشکلاتی از جمله افزایش دما، وجود گرد و غبار، قطعی آب و ... مواجه هستند که متاسفانه نبود آب بیشترین فشار را به مردم وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، با شروع فصل گرما همواره مردم با مشکلاتی از جمله افزایش دما، وجود گرد و غبار، قطعی آب و ... مواجه هستند که متاسفانه نبود آب بیشترین فشار را به مردم وارد می کند .

 گرمای هوا و نصب غیر مجاز دستگاه‌های پمپ آب و نصب انشعابات غیر مجاز که با توجه به نصب غیراصولی آن موجب آسیب رساندن به تاسیسات شبکه توزیع و شکستگی‌های نامرئی و هدر رفت آب می‌شوند در برخی مناطق مانند کرناچی افت فشار آب را برای گوشه گوشه شهر به وجود آورده است.

این افت فشار آب بیشتر از همه گریبان مناطق شهرک نشین که مجتمع‌های آپارتمانی هستند را گرفته چرا که خیلی از این مجتمع‌های مسکونی دارای مخزن و پمپ آب نیستند.

مرادی روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: در مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان جهت جلوگیری از افت فشار و یا قطع آب طبقات فوقانی ساختمان‌ها نکات فنی و اصولی نصب مخزن و پمپ برای مجتمع‌های طبقاتی و آپارتمان‌ها ارائه شده است که این اقدام بر عهده مشترکین محترم شرکت آبفا است.

او گفت: مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان بیانگر حداقل الزامات در مورد تاسیسات بهداشتی است. در این مبحث مواردی از قبیل: لوله‌کشی و ذخیره سازی آب مصرفی در ساختمان، لوله‌کشی فاضلاب بهداشتی، لوله‌کشی آب باران ساختمان، توزیع آب مصرفی در ساختمان، بست و تکیه‌گاه، ارائه شده است.

مرادی افزود: رعایت حداقل ضوابط اشاره شده در مبحث ۱۶ در داخل ساختمان انجام می‌شود، الزامی است.

اما باید توجه داشت که متاسفانه خیلی از مجتمع‌های ۲۰۰ یا ۳۰۰ واحدی به دلیل همکاری نکردن صاحبان واحد‌ها مشکلاتی را برای دیگر واحد‌ها به وجود آورده اند و مقصر را شرکت آب و فاضلاب عنوان می‌کنند در حالیکه نگاهی به کار‌های مصارف آبی که در روز انجام می‌دهند نمی‌کنند و مشکلاتی را برای خود و دیگران به وجود می‌آورند .

انتهای پیام/د

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.