مهم ترین خبر‌های انتخاباتی شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های مازندران در روز دوشنبه ۲۴ خرداد ماه را در این بسته خبری می‌توانید بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  علی شیرازی رییس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد انتخابات مازندران گفت: ۴۸۳ شعبه اخذ رای شورای‌های اسلامی شهر‌های استان به دلیل حساسیت‌های خاص با نیرو‌های ویژه تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

او مهم‌ترین دلیل مراقبت از این شعب اخذ رای را سابقه شائبه خرید و فروش رای در ادوار گذشته در محیط‌های پیرامونی اعلام کرد و افزود: علاوه بر نظارت ویژه در داخل شعب اخذ رای، در اطراف این محلات نیز بازرسان انتخاباتی حضور نامحسوس دارند.

شیرازی ادامه داد:زندانیان خطرناک، اراذل و اوباش نیز با برنامه ریزی دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های استان، تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

خودداری از اظهارات تنش زا

حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران گفت: هرگونه تجمع برای انتخابات شورا‌ها ممنوع است و تجمعات انتخاباتی ریاست جمهوری نیز باید با دریافت مجوز قانونی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مبارزه با کرونا باشد.

او افزود: نامزد‌های شورای اسلامی شهر و روستا باید از هرگونه اظهارات و اقدامات تنش زا که امنیت فضای انتخاباتی را به مخاطره می‌اندازد، خودداری کنند.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخابات مازندران از رسیدگی به پرونده‌های قضایی انتخابات در شعب ویژه خبر داد و افزود: جرائم اتتخاباتی در شعب ویژه انتخابات و به صورت خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

جمع‌آوری ال‌ای‌دی‌های تبلیغاتی در بابلسر

مهدی محمودی چراتی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بابلسر در بازدید از ستاد‌های تبلیغاتی نامزد‌های شورا، نصب ال‌ای‌دی و باند‌های صوتی در خیابان و پیاده‌رو را خلاف قانون اعلام کرد و از کاندیدا‌ها خواست تا بر اساس قانون رفتار کنند.

در بازدید میدانی شب گذشته او، نامزد‌ها موارد را رعایت نکرده بودند که موجب شد ال‌ای‌دی‌های تبلیغاتی امروز صبح توسط کمیته امحای فرمانداری جمع‌آوری شوند.

انتخابات الکترونیکی در مرکز استان
ابوذر قربانی رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات مازندران گفت: ششمین دوره انتخابات شورای شهر ساری برای نخستین بار به صورت تمام‌مکانیزه و بدون استفاده از تعرفه‌های کاغذی و صندوق‌های سنتی اخذ رأی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه ۹۰۱ دستگاه اخذ رأی الکترونیک از طرف وزارت کشور به انتخابات شورای شهر ساری اختصاص داده شده است، افزود:شهروندان با حضور در شعب تعیین شده اخذ رأی و پس از احراز هویت، با وارد کردن کُد نامزد‌های مد نظر رأی خواهند داد

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات مازندران گفت: انتخابات شورا‌های شهر و روستا و ریاست جمهوری در سایر نقاط مازندران به صورت دستی برگزار و اخذ رأی و شمارش آرا دستی و سنتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.