ستاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اهداف معاونت علمی ریاست جمهوری در راستای تحقق شعار سال

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره اهداف معاونت برای تحقق شعار سال در جهت حمایت از محصولات فناورانه ورزشی شرکت‌های دانش بنیان توضیح داد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهداف معاونت ریاست جمهوری برای تحقق شعار سال (تولید پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها) به منظور حمایت از تولیدات داخلی اظهار کرد: تمرکز معاونت علمی ریاست جمهوری روی توسعه شرکت‌های دانش بنیان است.

او افزود: تغییر جهت و تولید محصولات فناورانه ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یکی از اهداف معاونت علمی ریاست جمهوری بوده که روی آن به منظور توسعه شرکت‌های دانش بنیان متمرکز بوده است تا بتوانند شرکت‌های دانش بنیان را توسعه دهند.

ستاری تصریح کرد: در حوزه ورزشی هنوز ابتدای راه قرار داریم؛ چرا که در حال حاضر شرکت‌ها کوچک هستند و به مرور یاد می‌گیرند که چگونه می‌توانند از توانایی‌های شان برای شتاب و توسعه بیشتر استفاده کنند، اما موضوع مهم حرکت آن هاست که باعث پیشرفت شان می‌شود و اعضای هیئت علمی می‌توانند در این زمینه اهداف خود را مشخص کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه باید مسیر خروجی برای اعضای هیئت علمی در پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها در حوزه رشته تحصیلی شان مشخص شود و آن‌ها بتوانند از این دانش در راستای تولید محصولات فناورانه استفاده کنند، تاکید کرد: حق و حقوق پژوهشگاه و دانشگاه‌ها باید در قالب ارائه سهام به شرکت‌ها انجام شود و این حرکت طی سالیان گذشته در بسیاری از پژوهشگاه‌ها شروع شده و همچنان ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


ستاری گفت: حوزه ورزش بسیار پول ساز است و دانشجویان متعددی از حوزه‌های ICT، علوم شناختی، بیوتکنولوژی و ... را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار