شهبازی گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر در البرز امر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌های اسلامی شهر و روستا را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، عزیزالله شهبازی، استاندار البرز با بیان این که تمام تدابیر لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پرشور در البرز اندیشیده شده است، افزود: در البرز یک میلیون و ۷۸۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸۷ هزار و ۹۱۴ نفر مرد و ۵۹۱ هزار و ۸۶۵ نفر زن هستند.

 استاندار البرز افزود: برای عضویت در ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان البرز چهار هزار و ۶۶ نفر نامزد شدند که از این تعداد یک هزار و ۹۱۹ نفر نامزد شورا‌های شهر و ۲هزار و ۱۴۷ نفر نامزد شورا‌های اسلامی روستایی هستند.

شهبازی گفت: در شورا‌های اسلامی شهر یک هزار و ۶۳۱ نفر معادل ۸۵ درصد مرد و ۲۸۸ نفر معادل ۱۵ درصد زن هستند و در روستا‌ها نیز یک هزار و ۹۳۳ نفر معادل ۹۰ درصد مرد و ۲۱۴ نفر معادل ۱۰ درصد زنان تشکیل می‌دهند.

او افزود: در کل استان از مجموع چهار هزار و ۶۶ نفر نامزد تائید صلاحیت شده انتخابات ششمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر و روستا تعداد سه هزار و ٥۶٤ نفر معادل ۸۸ درصد مرد و ۵۰۲ نفر معادل ۱۲ درصد زن هستند.

استاندار البرز گفت: در این میان ۶۹۰ نفر از نامزد‌ها سابقه عضویت در شورا‌های ادوار متفاوت را دارند و سه هزار و ٣٧۶ نفر نیز فاقد سابقه حضور در شورا‌ها هستند.

شهبازی افزود: از مجموع ۹۱۲ کرسی اصلی شورای اسلامی شهری و روستایی ۱۱۴ کرسی متعلق به ۱۸ شهر و ۷۹۸ کرسی متعلق به ۲۵۰ روستا است.

او افزود: در استان البرز یک هزار و ٣٦٣ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده که یک هزار و ٣١٤شعبه ثابت و ۴۹ شعبه نیز سیار است.

استاندار البرز گفت: امسال تعداد شعب اخذ رای برای رفاه حال مردم و تسریع در رای گیری بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

شهبازی افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا این دوره برای اولین بار انتخابات از ساعت هفت صبح آغاز می‌شود و ۱۰ ساعت به طول می‌انجامد و با توجه به اختیارات وزیر کشور در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

او گفت: به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، روند اخذ رای گیری با نظارت عوامل بهداشت و درمان در فضای باز انجام می شود.

انتهای پیام/ر .ن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.