سازمان‌ ناسا از دو ماموریت جدید به نام «داوینچی+» و «وریتاس» و سازمان فضایی اروپا از ماموریتی به نام «ان‌ویژن» برای کشف زهره خبر دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، زندگی انسان‌ها همیشه در گذر زمان با انواع و اقسام حوادث و موارد گوناگون و عجیب همراه بوده است. انسان مدام در حال تلاش است تا جدید‌ترین اتفاقات دنیا را کشف کند. در سال‌های اخیر یکی از مهمترین چالش‌هایی که دانشمندان و محققان داشته اند این بوده که سیاره قابل سکونت دیگری به جز زمین در منظومه شمسی وجود دارد. در همین زمینه پروژه‌های مختلفی توسط نهاد‌های مربوط به حوزه نجوم و فضا در حال اجرا هستند.

به نقل از space.com؛ دانشمندان مدتی است منتظر رسیدن رباتی به سیاره ناهید هستند تا بررسی‌ها و مطالعات جدید خود را آغاز کنند و اکنون انتظار‌ها به پایان رسیده است. ناسا و سازمان فضایی اروپا در همکاری دوجانبه سه ماموریت جدید به این سیاره را معرفی کردند که می‌تواند سرآغاز اتفاقات نوین در مورد سیاره زهره باشد و اطلاعات جدید و جالبی را در اختیار محققان قرار دهد.

نحوه اجرای ماموریت‌های زهره

«ان‌ویژن» با ابزار جدید و پیشرفته خود قادر خواهد بود تا نگاهی عمیق‌تر به این سیاره بیندازد و سطح آن را بررسی کند. این فضاپیما با خود ابزاری صوتی برای بررسی لایه‌های این سیاره، اسپکترومتر برای بررسی ترکیبات گاز‌های اتمسفر و سطح زهره و راداری برای نقشه‌برداری از سطح آن حمل می‌کند و آزمایشی رادیویی انجام خواهد داد که ساختار و جاذبه زهره را با دقت بسیار بالایی بررسی خواهد کرد.

ماموریت «وریتاس» ناسا نیز تهیه نقشه توپوگرافی از سیاره زهره خواهد بود. اما فضاپیمای "داوینچی+" تنها ماموریتی خواهد بود که در اتمسفر زهره پرواز خواهد کرد. این ماموریت شامل یک مدارگرد و فضاپیمایی خواهد بود که به درون اتمسفر این سیاره سفر می‌کند و داده‌هایی از تغییرات اتمسفر این سیاره نسبت به عمق طی شده را به اشتراک خواهد گذاشت.

ماهواره فضایی

سیاره زمین و زهره در ابتدای شکیل منظومه شمسی شباهت بسیاری به هم داشتند، اما با گذشت زمان تغییرات گسترده‌ای در سطح سیاره ناهید به وجود آمد و اتمسفری خطرناک به همراه دود‌های غلیظ دور آن شکل گرفت. به همین دلیل دانشمندان در این اواخر توجه خاصی به این سیاره دارند و ماموریت‌های مختلفی را با اهداف گوناگون در آن انجام می‌دهند.

زمان انجام ماموریت‌های سیاره زهره

مسئولان اداره کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا اعلام‌کردند که دو ماموریت جدید به نام «داوینچی+» و «وریتاس» را در بین سال‌های ۲۰۲۸ تا ۲۰۳۰ به سیاره زهره خواهند فرستاد. روز گذشته نیز سازمان فضایی اروپا به کاشفان زهره پیوست و از انجام ماموریتی به نام «ان‌ویژن» تا سال ۲۰۳۰ خبر داد.

با توجه به انجام ماموریت‌های مختلف که توسط سازمان‌های این حوزه در حال اجراست به نظر می‌رسد سال‌های آینده خبر‌های جالبی از فضا به زمین مخابره خواهد شد و حقایق زیادی در مورد اجرام آسمانی و سیارات کشف می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
عجب
-
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
خخخخ
آخرین اخبار