جوکار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خلاءهای قانونی انتخابات شوراها را رفع خواهیم کرد/ طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها باید جامعیت داشته باشد

رئیس کمیسیون شوراها گفت:طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها باید جامعیت داشته باشد تا در دوره‌های آینده به خوبی از آن استفاده کنیم.

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها در این کمیسیون، گفت: این طرح در کارگروه کمیسیون و خود کمیسیون به تصویب اعضا رسید و در صحن علنی پارلمان برای بررسی شور دوم به کمیسیون ارجاع شد.

وی با بیان اینکه طرح مذکور به دلیل برخی ایرادات در کمیسیون مسکوت مانده است، ادامه داد: پس از برگزاری انتخابات شورا‌ها با توجه به تجربیاتی که به دست خواهیم آورد آسیب‌شناسی درباره خلاء‌های قانونی این انتخابات خواهیم داشت و پس از آن طرح جامعی را برای بررسی به صحن علنی پارلمان ارائه خواهیم کرد.

نماینده یزد در مجلس با تاکید بر اینکه باید ضعف‌های قانون انتخابات شورا‌ها را به خوبی شناسایی کنیم تا طرح پخته‌ای را برای بررسی به صحن علنی ارجاع کنیم، افزود: در این قانون، ضعف‌های در بررسی تعیین صلاحیت ها، نظارت بر انتخابات و عملکرد شورا‌ها در طول چهارسال وجود دارد که باید آن‌ها را اصلاح کنیم، البته در طرح فعلی بخشی از این موارد رفع ایراد شده‌اند.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه البته به غیر از نظارت بر نحوه انتخابات شورا‌ها به دنبال این هستیم تا نظارت بر عملکرد شورا‌ها را هم در دستور طرح اصلاح این قانون قرار دهیم،گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها باید جامعیت داشته باشد تا در دوره‌های آینده به خوبی از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۰:۵۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
تا زمانی که کارمندان فعلی یا قدیم شهرداری ها با توسل بر گروههای سیاسی امکان نامزدی در شورای شهر و اثر گذاری بر شورای شهر را دارند . شورای شهر شورای شهرداری است و اعضای شورا وکیل شهرداری اند و با کارچاق کنى منافع شهرداری را تامین می کنند و نماینده واقعی مردم نیستند. برخی از صنوف هم با توسل به گروههای سیاسی عضو شورا میشوند ان عضو شورا کار چاق کن منافع صنف خود در شورا میگردد
آخرین اخبار