اسماعیلی درباره روند رسیدگی به پرونده ۱۱ بدهکار بانکی که اسامی آن‌ها در مناظره سوم انتخاباتی مطرح شد، توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در مناظره سوم انتخابات ریاست جمهوری بود که عبدالناصر همتی با ارائه کاغذی دست نوشته نام ۱۱ بدهکار عمده بانکی را در اختیار حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی قرار داد.

ساعتی بعد از اقدام همتی در ارائه لیست غیر رسمی و دست نوشته در مناظره، تصویری از کاغذ مورد اشاره در فضای مجازی منتشر شد که نام بدهکاران عمده بانکی در آن به ترتیب زیر نوشته شده بود:

۱. دانیال‌زاده ۲. عظام ۳. صدرهاشمی نژاد ۴. العقیلی ۵. اقدامیان ۶. فلاحتیان ۷. شفیعی ۸. گرامی ۹. ایزدپناه ۱۰. رستمی صفا ۱۱. ریخته گران.

در همین مورد غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه با ارائه توضیحاتی از جزییات و روند رسیدگی قضایی به پرونده افراد مورد اشاره توضیحاتی ارائه کرده است.

در توضیحات ارائه شده از سوی اسماعیلی آمده است: خوشبختانه کارنامه قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده‌های معوقات بانکی و بدهکاران عمده بانکی همانند بسیاری از موارد دیگر درخشان است.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به نوع اقدامات صورت گرفته در پرونده‌های بدهکاران بانکی می‌گوید: اقدامات انجام شده صرفا بر اساس تدابیر این قوه، تلاش همکاران قضایی و ضابطین قوه قضاییه است نه بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور. در این پرونده‌ها تاکنون نه تنها سیستم بانکی مدعی نبوده بلکه در برخی از موارد مانع تراشی هم داشته‌اند.


بیشتر بخوانید


سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه بانک مرکزی تاکنون در مورد پرونده‌های رسیدگی شده مکاتبه‌ای با قوه قضاییه نداشته است به ارائه توضیحاتی در مورد پرونده افراد فوق الذکر پرداخته است که در زیر می‌خوانید:

دانیال زاده، ردیف یک: در این موردر پرونده قضایی تشکیل شده و در برخی موارد حکم هم صادر شده که در مرحله فرجام خواهی دیوان عالی کشور است. با پیگیری قضایی در فرآیند رسیدگی ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به بانک ملی مسترد و معادل ۲۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از اموال وی به بانک منتقل شده که مطالبات این بانک وصول شده است.

بخشی از مطالبات ارزی نیز از طریق تعزیرات حکومتی وصول شده است. در مورد مطالبات سایر بانک‌ها موضوع در حال پیگیری است.

عظام، ردیف دو: پرونده قضایی تشکیل، رسیدگی و حکم صادر شده است. تلاش‌های قوه قضاییه برای پرداخت بدهی و تداوم فعالیت کارخانجات تولیدی این گروه در حال انجام است.

ردیف سه: با وجود همکاری نکردن شبکه بانکی کشور، با پیگیری قوه قضاییه (دادسرای تهران) و تلاش سازمان اطلاعات سپاه به عنوان ضابط پرونده، تاکنون ۴۹ هزار میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها وصول و در اختیار بانک‌های ذینفع قرار گرفته است. این اقدام صرفا با پیگیری قضایی، تعامل و همکاری و پذیرش گروه مذکور انجام گردیده و پرونده در دادسرا مطرح رسیدگی بوده و هنوز حکمی صادر نشده است.

در همین پرونده از بانک مرکزی خواسته شده در مورد نحوه پرداخت تسهیلات کلان و رعایت ضوابط و مقررات بانکی بررسی و اظهار نظر کند که پاسخ داده‌اند به لحاظ محدودیت منابع انسانی انجام خواسته مقدور نیست و از کارشناسان رسمی استفاده شود.

ردیف چهار: پرونده قضایی تشکیل شده است. اقدامات زیادی در مورد شناسایی و حفاظت از اموال گروه از جمله شرکت پلی اکریل اصفهان انجام شده که با اموال توقیف شده مطالبات بانک‌ها قابل وصول است. ضمنا شخص مورد اشاره در سال ۹۵ فوت کرده است.

ردیف پنج: پرونده قضایی تشکیل و در حال رسیدگی است. در فرآیند رسیدگی برای نحوه پرداخت بدهی‌ها، توافقاتی حاصل شده و بر اساس توافق تاکنون بخشی از مطالبات پرداخت شده است.

ردیف شش: در این مورد پرونده در قوه قضاییه رسیدگی شده و حکم ده سال حبس و رد مال صادر شده و محکوم در زندان است. با پیگیری قوه قضاییه در فرآیند رسیدگی ۲۹ میلیون درهم و ۱۲۰ هزار میلیارد ریال از بدهی گروه مذکور به بانک‌های ذینفع پرداخت شده است.

ردیف هفت: پرونده در حال رسیدگی است و در فرآیند رسیدگی ۳۰۰ میلیارد ریال بدهی یکی از بانک‌ها پرداخت شده است.

ردیف هشت: در این مورد پرونده در دادسرای تهران تشکیل شده و در فرآیند رسیدگی مطالبات بانک‌های گردشگری، آینده و سینا تسویه شده است. ۶۲۰ دستگاه خودروی هیوندا بابت بدهی گروه مذکور به بانک آینده تحویل شده است. ده فقره ملک با ارزش حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال توسط قوه قضاییه شناسایی و توقیف شده و در حال کارشناسی است که به بانک‌ها منتقل و احتمالا تمامی بدهی‌ها تسویه خواهد شد.

ردیف نه: پرونده قضایی تشکیل شده و با پیگیری قضایی مطالبات تعدادی از بانک‌ها وصول شده و بر اساس هماهنگی انجام شده مقرر است تا شهریور ماه سال جاری بدهی‌ها پرداخت شود.

ردیف ده: پرونده در حال رسیدگی است و در فرآیند رسیدگی ۳۰ هزار میلیارد ریال از بدهی بانک‌ها وصول شده است.

ریخته گران، ردیف یازده: پرونده در قوه قضاییه رسیدگی شده است. متهمان به ۲۵ سال و ۱۷ سال حبس محکوم شده‌اند و هم اکنون در زندان هستند. تاکنون با پیگیری‌های قضایی و شناسایی اموال ۹ هزار میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها وصول شده است. علاوه بر آن ۱۷۰ میلیارد ریال و ۲۶ میلیون یورو به بانک توسعه پرداخت شده. همزمان از تعطیلی پتروشیمی اصفهان متعلق به گروه مذکور جلوگیری شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
کارنامه بدهکا ران بانکی را پیچیدند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس **
۱۵:۰۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
کار این افراد به اینگونه می باشد چند میلیارد یا چند هزار میلیارد میگیری یه چند سالی برگشت مبلغ رو به تاخیر میندازی بعد ار گذشت چند سال با توجه به بالا رفتن نرخ تورم در جامعه مبلغ که قرار هست عودت داده شود رقمی ناچیزی به نظر میرسد
با یک مثال با رقم کم بررسی شود
بطور مثال یه فردی 2 سال پیش 10 میلیارد گرفته با این پول 2 سال پیش چیزی حدود 770هزار دلار خریده باشد (دلار 2سال پیش 13هزار تومان ) الان دلار 24هزار تومان چیزی حدود 8 میلیارد سود کرده پس اگر الان اگر اصل پول رو بدهد چیزی نزدیک همان تسهیلات سود کرده
یا 2 سال پیش با این 10 میلیارد 10 خانه به ارزش هر کدام 1 میلیارد گرفته بود الان ارزش همان خانه 3 میلیارد هست چیزی حدود 20 میلیارد سود کرده درحالی که به سادگی میتواند اصل پول رو برگرداند ولی اینکار هم نمیکنند ایا این نوعی کلاهبرداری نیست
جولان همین پول های بی حساب و کتاب در بازارهای موازی هست که نتیجه اش شده گرانی های افسار گسیخته و فشار به مردم بینوا و بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
بنام خدا
با عرض سلام
خواهشمندم خواهران درحضورمردنامحرم ازجوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما در رنگ های مختلف استفاده نمایند
باتشکر
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
چه ربطی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
طبق این توضیحات مسخره ما تقریباً ابربدهکار بانکی نداریم و همتی باید تحت تعقیب قرار بگیرد. در چند مورد هم نوشته پروند در قوه درحال بررسی است (که طبعاً نباید مدت کوتاهی از پیگیری آن گذشته باشد -حداقل بالای یکسال)قوه تاکنون چند میلیارد از چند هزار میلیارد تومان بدهیشون به بانکها پرداخت کرده یعنی تحمیق کامل افکار عمومی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
یک سوال مهم اینجا مطرحه ک هیچکس پاسخگو نیس....چرا قبل از این ک این پولا حیف ومیل بشه و غارت بشه چرا کسی جلو نمیگیره ؟؟؟چرا نوش دارو پس از مرگ سهراب ...این باعث میشه ک ملت ب دولت بی اعتماد بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
خدا رو شکر بدجوری افتادید به جون هم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
یا علی چه اعداد و ارقامی ، چه بخور بخوری راه انداختند واقعا در این مملکت اسلامی جای تاسف داره (و جز از اسلام نامی نمانده است)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
فقط ریسی
ریسی از روحانی بهتر است

درود بر ریسی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
نا شناس
۱۳:۵۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
یعنی مملکت ایتقدر بد بخته که اولین بدهکار بانکی 3/4 میلیارد تومن به بانک بدهکاره .
در بعضی مناطق کشور با این پول یه خونه هم نمی شه خرید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
بابا ریاضیت ضعیفه اعداد نجومی هستند
-
طاهر ابراهیمی
۱۴:۳۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
این عدد را از کجا آوردی حد اقل یک هزار میلیارد تومان بدهکار بوده و وصول شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
آخ تا قیومت. مگه بی سوادی ؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
خب چرا قبل از این لیست دست‌نویس اعلام نکردید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
محاکمه کردن همه رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
جناب همتی خودتی، سید بزرگوار خیلی با شخصیت بود
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
نبوغ است که بدون هیج لیاقت و ضامن وام گرفت و پس نداد.
عالی عالی است تا دینار آخر پس گرفته شود.
بس است که گفته شود بله فساد وجود دارد ووووووووو وووووووووو ووووووو
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۱۳:۵۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
بنده خدا من سی تومن پارسال وام ودیعه گرفتم باید 39پس بدم با بدبختی وام ودیعه مسکن گرفتم الآنم 4ماههبیکارم وکارندارم با زن و بچه ویکی توراهی دارم نمی‌دونم چکار کنم والا من فک نمیکنم اینا باشن چرا همون تومناظره اعلام نکرد ریسی گذاشت دو روز بعد؟؟؟؟همش فیلمشونه من ۴سال پیشین رییسی رای دادم الان دیگه خدا هم بیاد دیگه رای نمیدم ویلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
اصلی هاشو بگین
United Arab Emirates
حب الوطن
۱۴:۰۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
همتی میخواست ،رد گم که کنه من صادق هستم،، ولی کور خونده با این کاراش خودشون رسوا کردن،،،، قرار نیست هر چی پرونده تو قوه قضائیه هست بیان تو تلویزیون اعلام کنند که مهم اینه که دنبال کار هستن قوه قضائیه،، چقد پروووویی نجومی آخه،، تا کی نباید مردم بیدار بشن، فرق مظلوم و اونی که خودش به مظلومیت زده بفهمند،،،،،، خدایا آخر و عاقبت مون ختم بخیر بکن،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
خب همه دستگیر شدن و دادگاه شون یا تشکیل شده یا در حال رسیدگی ست!!!!
پس همتی چی میگه؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
معلومه چی میگه . فقط میخواد توی برنامه زنده فرافکنی کنه و بعد از این وضعیت گل آلود ماهی شا بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
مردم تورو خدا فکر کنید بعد رای بدید و سوابق مهمه طبق گفته ی رهبر
درست انتخاب کنید تا دیگه بدبخت نشیم ۸ سال
هرکس هم نمیخواد رای بده بیاد
فرق میکنه کی رییس جمهور بشه نا امیدها هم بیان
شهدا و حاج سلیمانی خون دادن بابت این نظام و اسلام ما رای میدیم



سلام رئیسی
خداحافظ فساد، ریشه ی اصلی تمام مشکلات
خداحافظ فقر

سلام رئیسی
خداحافظ فساد، ریشه ی اصلی تمام مشکلات
خداحافظ فقر

سلام رئیسی
خداحافظ فساد، ریشه ی اصلی تمام مشکلات
خداحافظ فقر

سلام رئیسی
خداحافظ فساد، ریشه ی اصلی تمام مشکلات
خداحافظ فقر

سلام رئیسی
خداحافظ فساد، ریشه ی اصلی تمام مشکلات
خداحافظ فقر

سلام رئیسی
خداحافظ فساد، ریشه ی اصلی تمام مشکلات
خداحافظ فقر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
امان از جهل مردم که این دولت بدان امید بسیار دارد
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۱۳:۰۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
خسته نباشيد.درود بر سيد ابراهيم رئيسي.بخدا قسم اگه كشور آمريكا اين هم رانت خوار داشت تا حالا نابود شده بود.واقعا امام زمان اين كشور را نگه داشته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
چه حرف قشنگی آفرین بر شما
#رای من دکتر رئیسی
Germany
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
دروغ میگن ...اگه اینا بودن مستقیم تو برنامه اسماشونا می‌خوندن نیازی نبود سکوت کنم...چقدر آخه به مردم دروغ میگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
اگه غیر این بود،همتی جانتون اعتراض میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
اگه افراد دیگه ای رو بگن، همتی نمیتونه اعتراض کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
فقط اعدام وگرنه همین اش و همین کاسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
خدارو شکر اینقدر به مردم دروغ گفتین که دیگه خودتون به جون هم افتادین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
چه پول هایی میخورن...
اونوقت منابع ندارن یارانه رو زیاد کن خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
خدا رو شکر جناب ریسی از این ازمون هم سربلند بیرون اومدند. هر چقدر که می گذره از رای که به ایشون می خوام بدم اطمینان بیشتری پیدا می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۲:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
درود بر قوه مقتدر و قهرمان قضاییه به امید محاکمه تمامی مجرمین و خیانتکاران به کشور بزرگ و عزتمند ایران اسلامی اعم از دولتی و غیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
زودتر ازینها قرار بود قوه قضاییه اسامی را اعلام کند یادمان هست در مصاحبه های تلویزیونی قبلی ریس بانک مرکزی اسامی بدهکاران را به قوه قضاییه داده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
ابروی شما رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
احتیاج به توجیه شما نیست!؟! اینها فمرمی کنند، برگ برنده، نامزدهاست مه رو کردند!؟! دهها سؤال بی پاسخ را برای مردم باز کردید!؟!! اینکه:
گفتن نام اینها جه سودی برای نامزد داشت!؟!
اینها رااگر گرفتند، پس جرامحاکمه نکردند!!!
اگر محاکمه کردن، پس نتحه اش کو!؟!
چراباگرفتن این سلطانها، وضع مردم بهتر، ومشکلات حل نشد!؟!!
این افراد باکدام دولتمردان وبچه های بالا وصل اند که تاکنون نامشان فاش نشد!؟!
و...
اینها جه بازی وحقه ایی ست که سر مردم درآوردید! ؟!! ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
ما فقط به کارنامه و سوابق رای میدهیم
رای همه رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
پس بگو زنده باش همتی تازه اول کاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
مردم تورو خدا فکر کنید بعد رای بدید و سوابق مهمه طبق گفته ی رهبر
درست انتخاب کنید تا دیگه بدبخت نشیم ۸ سال
هرکس هم نمیخواد رای بده بیاد
فرق میکنه کی رییس جمهور بشه نا امیدها هم بیان
شهدا و حاج سلیمانی خون دادن بابت این نظام و اسلام ما رای میدیم



سلام رئیسی
خداحافظ فساد، ریشه ی اصلی تمام مشکلات
خداحافظ فقر

سلام رئیسی
خداحافظ فساد، ریشه ی اصلی تمام مشکلات
خداحافظ فقر

سلام رئیسی
خداحافظ فساد، ریشه ی اصلی تمام مشکلات
خداحافظ فقر

سلام رئیسی
خداحافظ فساد، ریشه ی اصلی تمام مشکلات
خداحافظ فقر

سلام رئیسی
خداحافظ فساد، ریشه ی اصلی تمام مشکلات
خداحافظ فقر

سلام رئیسی
خداحافظ فساد، ریشه ی اصلی تمام مشکلات
خداحافظ فقر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
دست مریزاد.
همتی تحویل بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
همتی روش از سنگ پا سخت تره، به همین دلیل اینقدر دروغ میگه و در جواب هر سوال از برنامه میگه بعد میگم،از نظر کارنامه هم در دلار و پول ملی و بورس و وضعیت بانکها مردود تشریف دارند.
آخرین اخبار