رئیس کل دادگستری گلستان گفت: مواردی از تخلفات به دبیرخانه ستاد اعلام شد که پس از دعوت از نامزد‌ها، با تذکر موضوع حل و فصل شد و تخلف و جرم منجر به تشکیل پرونده در استان نداشتیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه امروز ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم احتمالی انتخاباتی گفت: مواردی از تخلفات به دبیرخانه ستاد اعلام شد که پس از دعوت از نامزدها، با تذکر موضوع حل و فصل شد و تخلف و جرم منجر به تشکیل پرونده در استان نداشتیم.

او افزود: ارتکاب تخلف به بهانه ایجاد شور و نشاط انتخاباتی پذیرفته نیست و دستگاه‌های نظارتی و قضایی در برخورد با متخلفان، مصلحت اندیشی نمی‌کنند.

هاشمیان با بیان این که در این ستاد، نگاه ما بر پیشگیری از تخلفات متمرکز است گفت: کتابچه باید‌ها و نباید‌های انتخاباتی و قوانین مرتبط در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهیه و در اختیار نامزد‌های انتخاباتی سراسر استان و اعضای ستاد آنان قرار گرفت.

او در ادامه این جلسه با اشاره به افزایش رصد فضای مجازی گفت: در یکی از شهرستان‌ها هم فردی که با تکرار سخنان معاندین در شبکه‌های اجتماعی، مردم را به رای ندادن ترغیب می‌کرد شناسایی و پرونده قضایی تشکیل شده است.

دادستان مرکز استان هم در این جلسه از بررسی هزینه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات شورا‌های شهر و روستا در استان خبر داد و گفت: اگر به این نتیجه برسیم که این پول‌ها کثیف است یا برای دریافت رانت و ویژه خواری پس از انتخابات بین نامزد‌ها و برخی افراد رد و بدل می‌شود، پرونده قضایی تشکیل می‌دهیم.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: نامزدی که برای انتخاب شدن، وامدار کسی باشد چطور می‌تواند پس از برگزیده شدن به عنوان نماینده مردم، جلوی فساد و تخلف در شهرداری‌ها و شورا‌های شهر و روستا را بگیرد.

دادستان سیدحسینی از نامزد‌ها خواست: منابع مالی تبلیغات خود را مراقبت کنند تا در آینده مورد وهن و اتهام قرار نگیرند.

دادستان مرکز استان در ادامه به نحوه چاپ و نصب برخی بنر‌های تبلیغاتی هم انتقاد کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی موظفند تبلیغاتی که با قوانین تبلیغات انتخاباتی، مغایرت دارد، جمع آوری کنند.

جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم احتمالی انتخاباتی گلستان امروز در دادگستری برگزار شد.

انتهای پیام/فا/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.