آیت‌الله اعرافی در جمع نمایندگان حوزه صنعت و کانون وکلا مطرح کرد؛

لزوم توجه ویژه به بحث برنامه هفتم در حوزه صنعت/ ارتقاء صنعت باعث جلوگیری از خروج نخبگان می‌شود

آیت‌الله گفت: مهم‌ترین دلیل خروج استعداد جوان و نخبه ما از کشور عدم قرار دادن امکانات و تجهیزات در اختیار آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار با جمعی از صنعتگران، فعالان اقتصادی و جمعی از اعضای کانون وکلا گفت: همه ما در قبال کشور، نظام، عزت و عظمت این کشور مسئول هستیم.

وی با بیان اینکه ایران کشوری بود که قبل از اسلام امپراطوری بزرگی بوده و بعد از اسلام نیز در تمام جهان یک قطب بزرگ بوده است، افزود: پرچم خاندان پیامبر را ایران برافراشت، لذا با همه این تفاسیر ۲۰۰ سال عقب ماندیم، باید محور مقاومت را در راس امور خود قرار دهیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به این موضوع که جوان فلسطینی و یک جوان یمنی برای مقابله با زور و استکبار به ایران و انقلاب ایران نگاه می‌کنند، بیان داشت: با اقداماتی که انجام دادیم زبان فارسی و مکتب ایران اسلامی را بین حدود ۳۰۰ هزار نفر گسترش دادیم.

وی افزود: با کمترین امکانات گفتمان ایرانی اسلامی را در جهان گسترش دادیم، لذا باید قوی، محکم و‌با همبستگی و نیرومندی و امیداری به حل مشکلات در انتخابات پیش رو مشارکت داشته باشیم چرا که مشارکت حداکثری ضریب اقتدار ما را چه در منطقه و چه در جهان افزایش می دهد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه جریان صنعت و اشتغال یک عبادت بزرگ است، گفت: با توجه به وضعیت کشور باید به حوزه های صنعت، کشاورزی، تولید و ایجاد اقتصاد به عنوان یک عبادت نگاه کنیم.

وی افزود: بحث پژوهش و تحقیق را باید در صنعت ارتقا دهیم و فناوری ها و روش های کار را باید افزایش دهیم، در کشورهای اروپایی صنعت در کنار مردم است آن‌ هم به این دلیل است که اروپایی ها به محیط زیست خود توجه کردند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه بحث محیط زیست باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، اظهار کرد: باید موضوع و مشکل آلایندگی را معالجه کنیم، مصرف آب در بحث کشاورزی باید اصلاح شود و بهینه سازی مصرف آب در این حوزه انجام بشود.

وی افزود: در صنایع باید به سمت مرز بهترین صنایع جهان پیش برویم، در حوزه دانش بنیان و نانو قدم های بزرگی برداشتیم و با وجود تحریم در بهترین های حوزه دانش بنیان در جهان هستیم، اما این ها در عمل دیده نشد لذا صنعت ما باید ارتقا پیدا کند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در صورت ارتقاء صنعت بهترین استعداد ما در داخل کشور فعالیت خواهد کرد، گفت: نیروهای فکری جوان ما باید در داخل کشور فعالیت کنند، مهمترین دلیل خروج استعداد جوان و نخبه ما از کشور عدم قرار دادن امکانات و تجهیزات است که توسعه صنعت می‌تواند این اقدامات را رفع کند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند همه گره ها رو باز کند، افزود: در حوزه صنعت به بحث برنامه هفتم باید توجه ویژه‌ای شود، دیدن این مشکلات و پیدا کردن راه حل در برنامه هفتم‌ می‌تواند گره گشای در امور باشد.

گفتنی است که در این نشست صنعتگران از دغدغه های خود سخن گفته و مشکلات موجود در حوزه زیرساختی، دانش بنیان و صنعت کشاورزی بر سر راه صنعت کشور را مطرح کردند که در صورت برطرف شدن این موانع تحریم‌ها بی اثر خواهد شد و اقتصاد کشور به سمت پویایی حرکت خواهد کرد، لذا از مدیران صنعتگر از آیت الله اعرافی درخواست کردند که این موانع از مسیرشان حذف شود و ایشان نیز قول برطرف شدن مشکلات را داده و از تلاش برای حل دغدغه صنعتگران خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار