مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا با پیروزی جمهوری چک برابر اسکاتلند پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه مسابقات فوتبال جام ملتهای اروپا (یورو ۲۰۲۰) تیم ملی اسکاتلند در ورزشگاه همپدن پارک گلاسکو میزبان تیم جمهوری چک بود که این بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود تیم مهمان  به پایان رسید.

هر دو گل این بازی توسط پاترک شیک به ثمر رسید.

ترکیب اسکاتلند مقابل جمهوری چک:

اسکاتلند: دیوید مارشال، جک هندری، گرانت هانلی، لیام کوپر، استفن اُدونل، اسکات مک‌تامینی، جان مک‌گین، استوارت آرمسترانگ، اندرو روبرتسون، رایان کریستی و لیندون دایکز

ترکیب جمهوری چک مقابل اسکاتلند :

جمهوری چک: توماس واچلیک، اوندری چلوستکا، ولادیمیر کوفال، توماس کالاس، ولادیمیر داریدا، یاکوب یاتکنو، لوکاس ماسوپوست، پاتریک شیک، توماس سوچک، یان بوریل و الکس کرال

دقایق حساس بازی؛

در دقیقه ۱۷ مارشال دروازبان تیم اسکاتلند موفق شد با واکنشی عالی ضربه پاتریک شیک را مهار کند و مانع فروپاشی دروازه تیمش در همین دقایق ابتدایی شود.

در دقیقه ۱۸ همکاری بازیکنان تیم اسکاتلند به ویژه رابرتسون و آمسترانگ باعث شد توپ به دایکس برسد، اما ضربه او از کنار دروازه راهی اوت شد تا دروازه بان جمهوری چک نفس راحتی بکشد.

دقیقه ۱۹ اولین کرنر بازی نصیب تیم جمهوری چک شد.

در دقیقه ۲۶ خروج دروازه بان جمهوری چک باعث شد خطر احتمالی از روی دروازه این تیم دفع شود.

بازیکنان چک در کنترل توپ ناموفق هستند و هر فرصتی که به دست می‌آورند تحت فشار بازیکنان میزبان از دست می‌دهند.

دقیقه ۲۹ نفوذ بازیکنان جمهوری چک از جناح چپ با سانتر یانکتو همراه بود، اما رابرتسون ستاره لیورپولی اسکاتلند این توپ را دفع کرد.

اسکاتلند در ۳۰ دقیقه اول بازی بسیار خوب و درخشان ظاهر شده است.

در دقیقه ۳۲ فرصت خوبی نصیب رابرتسون مدافع چپ اسکاتلند شد تا با دروازه بان چک تک به تک شود، اما واچلیک توپ را از بالای تیر به بیرون فرستاد تا نتیجه همچنان صفر-صفر باقی بماند.

دقیقه ۳۴ در این دقایق فشار اسکاتلند روی دروازه جمهوری چک افزایش یافته، اما مدافعان تیم مهمان موفق شدند حملات حریف را دفع کنند.

دقیقه ۳۵ در این دقایق سمت چپ دروازه زمین چک جایی است که شاگردان کلارک خطر ساز می‌شوند جایی که آرمسترانگ با حمایت کریستی و رابرتسون خطرات زیادی را برای چک به وجود می‌آوردند.

دقیقه ۳۹ کرنر دیگری نصیب تیم جمهوری چک شد.

دقیقه ۴۱ بار دیگر کرنری نصیب تیم جمهوری چک شد.

دقیقه ۴۲ گل اول بازی به سود جمهوری چک توسط شیک به ثمر رسید.

در واقع سومین کرنر بازی برای تیم مهمان نتیجه داد. کوپال با پای راست توپ را روی نقطه پنالتی سانتر کرد و شیک بالاتر از هانلی با ضربه سر توپ را به گوشه سمت چپ پایین دروازه فرستاد و مارشال هم هر چه تلاش کرد به توپ نرسید.

در دقیقه ۴۵ رابرتسون وارد محوطه ۱۸ قدم جمهوری چک شد و بوریل مانع حرکت این بازیکن شد. بازیکنان میزبان اعتقاد به ضربه پنالتی داشتن، اما داور بازی چنین اعتقادی نداشت و بازبینی فیلم هم نظر داور بازی را تایید کرد.

نیمه اول این دیدار با تک گل دقیقه ۴۲ شیک با نتیجه یک بر صفر به سود جمهوری چک به پایان رسید.

دقیقه ۴۷ مارشال در لحظات اولیه نیمه دوم یک بار دیگر دروازه اش را نجات داد.

مارشال با شیرجه به سمت راست دروازه شوت شیک از کنار محوطه جریمه را مهار کرد. ضربه برگشتی را داریدا به گوشه سمت راست دروازه زد که مارشال بار دیگر مانع گلزنی حریف شد.

دقیقه ۴۸ اسکاتلند با گل تساوی چند سانتی متر فاصله داشت. سانتر پاتریک رابرتسون را گلر چک دفع کرد و در برگشت توپ نصیب آرمسترانگ شد و ضربه او از کنار خط محوطه ۱۸ قدم بالاتر از دست‌های واچلیک به تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۴۹ بازیکنان جمهوری چک نزدیک بود دروازه تیم خودی را باز کنند، اما دروازه بان این تیم یک بار دیگر دروازه‌اش را نجات داد.

دقیقه ۵۲ گل دوم برای جمهوری باز هم توسط پاتریک شیک به ثمر رسید.

توپ در میانه میدان در یک ضد حمله نصیب شیک شد و این مهاجم چک که متوجه خروج دروازه بان اسکاتلند شده بود توپ را از نزدیک میانه میدان ازبالای سر او وارد دروازه کرد.

در دقیقه ۵۴ جمهوری چک تا آستانه زدن گل سوم پیش رفت، اما ضربه داریدا از روی تیر افقی دروازه به بیرون رفت در حالی که کاری هم از دست مارشال بر نمی‌آمد.

دقیقه ۶۱ اسکاتلند توسط آرمسترانگ فرصت رسیدن به گل تساوی را داشت، اما توپ با برخورد به پای کالاس مدافع جمهوری چک از روی دروازه راهی کرنر شد.

دقیقه ۶۲ واچلیک دروازبان جمهوری چک یک بار دیگر مانع گلزنی بازیکنان اسکاتلند شد و این بار ضربه دایکس را از درون محوطه ۱۸ قدم مهار کرد.

دقیقه ۶۶ واچلیک باز هم دایکس را در گلزنی ناکام گذاشت و یک فرصت عالی را از میزبان گرفت. در حالی که این مهاجم فقط واچلیک را پیش روی خود داشت.

دقیقه ۷۴ کالاس مدافع در برخورد با دایکس از ناحیه بینی دچار خونریزی شد.

تغییر ۷۷ شوت مک‌تامینی از بالای دروازه جمهوری چک به بیرون رفت.

دقیقه ۸۱ شیک فرصت داشت تا سومین گل خود و تیمش را به ثمر رساند، اما مارشال مانع گلزنی او شد.

دقیقه ۸۴ اسکاتلند تا آستانه گلزنی پیش رفتن، اما در لحظات آخر مدافع چک مانع از این کار شد.

دقیقه ۹۱ مارشال، کرمنچیک مهاجم تازه وارد تیم چک را در گلزنی ناکام گذاشت.

 این دیدار با ۲ گل پاتریک شیک با نتیجه ۲ بر صفر به سود جمهوری چک به پایان رسید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار