زاکانی در گفتگوی تلویزیونی با مردم چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

انتخاب چهار رویکرد جهت دولت آینده

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید کشور متناسب سازی شود گفت: برای اینکار ما چهار رویکرد تحولی انتخاب کرده‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی تلویزیونی با مردم چهارمحال و بختیاری دولتش را دولت "اقدام و اصلاح" نامید و گفت: با اقدام فکورانه، دقیق واصلاح امور، ما مسیری را انتخاب می کنیم که ظرفیت داخلی به ظهور وبروز برسد.

او افزود: در داخل کشور دنبال این هستیم که با عقلانیت و معنویت، با عدالت وخلاقیت زمینه تحقق افتخارات و کسب حداکثر و میزان بالایی ازاستقلال را برای کشور و آزادی را برای ملتمان به ارمغان بیاوریم.

زاکانی افزود: جمهوری اسلامی باید متضمن آزادی و استقلال، عدالت و معنویت باشد تا بتواند ایران قوی و پیشرفته را در منطقه و جهان سرآمد کند.

او با بیان اینکه هم اکنون به همه اقشار ظلم می شود، چون کشور برمدار عقلانیت و درست توسط دولت اداره نمی‌شود گفت: شما می توانید تغییر بدهید و این تغییر فقط به تغییر رویکرد کفایت نمی کندوسنگ بنای اولیه باید درست شود.

زاکانی گفت:در این مسیر نیازمند دیدن همه ابعاد هستیم، کشوررا نمی‌شود تک بعدی ساخت و کشور نباید یک قیافه کارتونی به خودش بگیرد و باید کشور متناسب سازی شود .

او افزود: برای اینکار ماچهار رویکرد تحولی انتخاب کرده ایم، رویکردنخست رویکرد" اقتصاد ومدیریت" است به خاطر اینکه امروزمردم جانشان به لبشان رسیده است، به خاطر اینکه فشار آنقدر بر گرده مردم بالاست که مردم کمرشون درحال شکستن است.

زاکانی بیان اینکه دولت محترم، رئیس جمهور محترم بار‌ها اعلام کرده همه چیز خوب است، گفت: یا نمی‌بینید یا نمی‌خواهید ببینید، یا کسی در خواب است که می شود وی را بیدار کرد یا کسی خود را به خواب زده که اصلاً بیدار شدنی نیست.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به داشتن چهاررویکردجهت دولت آینده گفت:فوریت ما اقتصاد ومدیریت است که اساس را برجهش تولید گذاشته ایم .

او افزود: درکنارجهش تولید ما دنبال این هستیم که کشور را برمدار شایستگی اداره کنیم، به صورت شفاف.

زاکانی گفت: توجه به حکمرانی فضای مجازی و دولت الکترونیک و تمرکز زدایی داریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درگفتگو با مردم استان چهارمحال و بختیاری، ضمن آرزوی کاهش مشکلات و آلام برای تجربه شرایط بهتر گفت:با انتخاباتی روبرو هستیم که نقش سرنوشت سازی در آینده خودمان دارد بیشترین تاثیر را در کشور انتخابات ریاست جمهوری دارد به دلیل اینکه افزون بر ۸۵ درصد منابع کشور دست رییس جمهور محترم ماست.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه آنچه انسان مشاهده می‌کند زیبنده ملت رشید ایران نیست، افزود: اسلام عزیز، ایران متمدن، رهبری آگاه، ملت خوب، نخبگان شایسته، جوانان پرشور و جامعه بانوان گرانقدر همه امکانات بزرگی است برای ما که اگر دقت کنیم و به خوبی از آن‌ها استفاده شود، بسیار می‌توانیم علاوه بر رفع مشکلات گام‌های بلندی هم برداریم.

زاکانی گفت:ما برخوردار از اسلام عزیزیم، برخوردار از تمدنی با پیشینه چندهزار ساله، اقوام به عنوان گل‌های سرسبد ایرانی اسلامی، مذاهب و اقلیت‌ها هستیم که همه را به عنوان یک فرصت می‌دانم و متعجبم چطور چنین ظرفیت‌های عظیمی داریم، اما به آن بی دقتی می‌کنیم و محصول این بی دقتی شرایطی همچون فقر، فساد، تبعیضبی مسکنی و... باشد و مشکلاتی که در کنار تورم موجود امروز برگرده مردم وبرمعیشت مردم سنگینی می کند و این تعارض را باید با حضور پای صندوق‌های رای حل کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از مردم خواست تا در پای صندوق‌های رای حاضر و در سرنوشت خود سهیم شوندو در ادامه گفت: تحریم یک استراتژی دقیق و انتخاب شده توسط آمریکا برای برخورد با ملت رشید ایران است و نباید از دشمن انتظار خوبی داشته باشیم، دشمن دشمنی می کند ماباید عقل داشته باشیم و راه درست را انتخاب کنیم.

او گفت:کاری که بنده خواهم کرد این است که این نگاه کلی را تغییر دهم به این صورت که ما در داخل کشور ظرفیت‌های بیشماری داریم که باید به این ظرفیت‌ها تکیه کرد و یک پلی برای رشد، پیروزی، پیشرفت و رفع مشکلات مردم قرارداد.

زاکانی با بیان اینکه با تورم موجود که کمرملت را درهم می‌شکند، نباید انتظار رمق و لبخند داشتن ملت را داشته باشیم، گفت:باید این رویکرد را تغییر داد وطرح نویی در افکند که این طرح نو شامل این باشد که ما توانمندی‌های داخلی را اصل قرار بدهیم و از همه پتانسیل‌های منطقه و جهان، در جهت سرآمدی ایران عزیز استفاده کنیم.

او گفت:عده‌ای درتهران نشسته اندوفکرمی کنندمی توانند برای همه کشورتصمیم بگیرند، این تفکر غلطی است.

زاکانی با اشاره به تجربه ۱۳سال اش درمجلس در زمینه بودجه و اعتبارات گفت: الان اعتباراتی که به استان‌ها داده می‌شود، چهارگروه است:اعتبارات ملی، اعتبارات ملی و استانی، اعتبارات وزارتخانه‌ها و اعتباراتی که به استان‌ها داده میشود که سهم اعتبارات مستقیم استان‌ها ۱۰ درصد است، ۹۰ درصد خارج از استان تصمیم گرفته میشود،۱۲ درصد ماده ۷۵ قانون محاسبات عمومی استان‌ها و بعد هم ۸۸ درصد اعتبارات ملی و استانی استان‌ها است.

او افزود:در استان‌ها دنبال بازآمایش مجددهستیم واین بازآمایش استان‌ها بتواندتوانمندی‌های اقتصادی فرهنگی اجتماعی و سیاسی را در هر نقطه معلوم کند و مبتنی برآن ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت کشورقرار دهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر تمرکز زدایی صورت بگیرد اختیارات ویژه برای اداره کردن، هزینه کرد و انتقال اعتبارات به شهرستان‌ها، اختیارات ویژه برای بهره مندی از نخبگان شهرستان وبه میدان آوردن فراهم می کنیم.

زاکانی با تاکید بر تمرکززدایی در کشور، گفت: در هر نقطه‌ای که امکانات و توانمندی‌هایی وجود دارد باید بخشی از آن مواهب به خود مردم منطقه اختصاص داده شود به طور مثال در بسیاری از نقاط کشور مردم خاک معادن را می‌خورند و یا در کنار نفت هستند و صادرات آن‌ها را مشاهده می‌کنند، اما از حداقل‌ها محروم هستند که باید به این ظلم‌ها پایان داده شود.

او، مبارزه با مفاسد اقتصادی و بروکراسی را از دیگر برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: دولت الکترونیک می‌تواند جنبه‌های مقابله با بروکراسی را فراهم کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به دو دهه تجربه خود در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: برخورد با معاون رییس‌جمهور، دادستان تهران، وزیر نفت و برادر رییس‌جمهور از جمله اقداماتی است که در این مسیر انجام داده چرا که باید ثابت کرد ضعیف‌کشی فایده ندارد بلکه باید ریشه فساد را خشکاند.


بیشتر بخوانید




زاکانی افزود: هرچند این افراد بار‌ها از من شکایت کردند، اما نگذاشتم حق شما و ملت خورده شود و با افتخار از این مسیر بیرون آمدم و در برابر خدا و مردم سربلند هستم.

او با بیان اینکه مبارزه با سستی‌ها در بدنه اجرایی دولت یک امر جدی است، افزود: اولین اقدام اصلاح خود دولت است و اگر دولت را چابک، سبک و پاسخگو کنیم و عناصر خدوم در دولت دست به دست دهند و انقلابی را در دولت ایجاد کنیم و از جلوی تولید کنار برویم و در خدمت بخش خصوصی باشیم، بی‌شک تجربه نوینی را در گام دوم انقلاب پیش رو خواهیم داشت.

زاکانی با بیان اینکه یادگرفته ایم جوانمرد باشیم، نگاه ابزاری به اقوام، مذاهب، بانوان، جوانان، هنرمندان و ورزشکاران را امرنکوهیده‌ای اعلام کردوگفت:نکته دیگر اینکه تکیه دولت به مردم است و با مشارکت و انسجام شما امکانی فراهم می‌کنم که اولین کسی که نیازمند شما باشد دولت باشد و با بهره‌مندی از نخبگان محلی و مردم نظارت بر رییس‌جمهور و دولت را عادی می‌کنم.

او گفت: اگر چه قوه قضاییه و مقننه برای نظارت وجود دارد با نهادسازی نوین امکانی را فراهم می‌کنیم که از شنبه تا چهارشنبه مسوولان پاسخگوی مردم باشند.

علیرضا زاکانی گفت:در سال اول تغییر ملموس و در چهار سال بعد، صورت جدیدی را در کشور، شاهد خواهید بود همان‌طور که امیرکبیر در مدت یکسال و شش ماه توانست تحولات خوبی را در کشور رقم بزند.

زاکانی از سفر‌های استانی خود به مناطق مختلف کشور خبردادد و گفت:چهار بار به استان‌ها و شهرستان‌ها سفر کردم و از نزدیک با مشکلات و معضلات مردم آشنا هستم و در همین راستا درگاه اینترنتی راه‌اندازی شده تا مردم بتوانند مشکلات خود را در آن پیگیری کرده و چنانچه نسبت به آن پیشنهادی داشتند ارائه دهند.

او افزود: در خصوص احصای مشکلات مناطق مختلف کشور، هشت سال تحقیق و پژوهش شده است و در حال حاضر این امر مهیا شده تا تغییر و تحول انجام گیرد.

زاکانی در ادامه به مسائل ویژه مردم استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: از نزدیک با سفر‌هایی که به این استان داشته‌ام، سختی‌ها و مشکلات متعدد آن را با همه وجودم لمس کرده‌ام و استانی که در قله پرافتخار آب قرار دارد، اما با مشکل بی‌آبی روبرو است و در بخش‌هایی از جغرافیای آن که از موهبت مواد هیدروکربن در زیر زمین برخوردار است، اما برای آن هنوز راهگشایی و بهره‌مندی از این امکان، فراهم نکرده‌اند.

زاکانی یادومقام شهدا، مفاخر و بزرگان این استان را پاس داشت وگفت: آیت‌الله جهانگیرخان قشقایی، استاد آیت‌الله بروجردی، شهیدمدرس که افتخاری برای همه ملت ایران ویک نشانگاه و سنبلی برای همه آزادی‌خواهان است، ابوالقاسم دهکردی، آیت‌الله ارباب دهکردی، شهید عباس صالحی، شهید نوروزی، شهید علی آذریان و شهید حسینعلی آذریان، آقا جلال بت شکن و... از جمله این بزرگان و مفاخر هستند.

علیرضا زاکانی گفت: این استان با مواهب زیاد، کمتر از یک میلیون نفر جمعیت دارد و مردمی با گویش‌های مختلف و مذاهب مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند؛ فارسی، لری، ترکی قشقایی و بختیاری‌ها که نژاد قدیمی ایرانی و اولین گروه اقوام آریایی که در ایران سکنی گزیدند، از جمله این مردم به شمار می‌روند.

او با بیان اینکه برای هر استانی سه اولویت انتخاب می‌شود تا در کنار مسائل ملی برای رفع این موارد در بخش بومی نیز تلاش شود، گفت: سه اولویت هر شهرستان در دستور کار قرار داده می‌شود تا در بودجه ۱۴۰۱ بودجه مناسبی برای رسیدگی به آن قرار داده شود.

او به برخی از مشکلات و چالش‌های استان چهارمحال و بختیاری هم اشاره کرد و گفت: هشت شهرستان این استان مشکل جاده و راه‌های مواصلاتی دارد، ۶ شهرستان با کمبود شدید آب روبرو است، سه شهرستان شهرکرد، فارسان و کوهرنگ بیکاری جدی دارد و در اردل و فارسان نیازمند ارتقا هستیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: صنایع تبدیلی از ضرورت‌های این استان به شمار می‌رود چرا که این استان دارای ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری است، اما نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، سبب خام فروشی آن شده است.
زاکانی افزود: از مواهب گردشگری این استان به خوبی استفاده نمی‌شود و کشاورزی آن به خطر افتاده که نیازمند به بازبینی جدی دارد.

او در پایان خاطرنشان کرد: با همه دولت و با همه خدمتگزاران در دولت اقدام و اصلاح این تعهد را می‌دهم که یک دقت ویژه در جهت رفع آلام و مشکلات و تقویت نقاط مثبت این استان و سایر نقاط کشور داشته باشم و همه وجود خودمان را وقف مردم رشید، آگاه و در صحنه کنیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار