سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای ایجاد بیش از ۴ هزار شغل در حوزه صنایع دستی طی امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار گوهری سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : پارسال حدود ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی استان پرداخت شد که این تسهیلات زمینه ایجاد بیش از ۲ هزار شغل را فراهم کرد.

او گفت : با توجه به همه گیری ویروس کرونا بسیاری از مشاغل با مشکل مواجه شدند، اما در پارسال موفق به صادرات ۳۰ میلیون دلار صنایع دستی شدیم که بخشی از آن نیز به صورت فروش مجازی بوده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: هزینه‌های ایجاد شغل در حوزه صنایع دستی نسبت به بخش صنعت کمتر است و‌می توان با کمترین سرمایه گذاری بیشترین تاثیر گذاری در اشتغال‌های مولد داشته باشیم.

گوهری افزود: با توجه به رشد روزافزون بستر‌های فضای مجازی در نظر داریم تا پایان امسال سامانه جامع صنایع دستی را راه اندازی کنیم که می‌تواند زمینه توسعه فروش‌های دیجیتالی و مجازی را فراهم کند.

او به اقدامات مهم حوزه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹ موفق به ثبت ملی شهرستان دالاهو به عنوان شهر تنبور، گلیم هرسین، گیوه نودشه و ساز‌های سنتی روستای فش در شهرستان کنگاور شدیم که این شرایط فرصتی را برای ایجاد دبیرخانه‌های دائمی آن‌ها در امسال با هدف توسعه این مناطق فراهم کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.