چهل نیروی خیزش مردمی در استان پکتیا افغانستان به اسارت طالبان درآمدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با تلفات سنگین طالبان در عملیات‌های نظامیان افغان، چهل نیروی خیزش مردمی در استان پکتیا افغانستان به اسارت طالبان درآمدند.

«محمد حلیم فدایی» استاندار پکتیا اعلام کرد: چهل نفر از نیرو‌های خیزش مردمی (شبه نظامیان وابسته به دولت افغانستان) تا آخرین مهمات خود در شهر «گردیز» مرکز استان پکتیا با طالبان جنگیدند، اما با اتمام مهمات همچنین مین گذاری مسیر خروج آن‌ها به دام طالبان افتادند، اما «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفت: چهل و دو نیروی پلیس نظم عمومی در منطقه «ابراهیم خیل» از توابع شهر گردیز با اسلحه و تجهیزات خود به طالبان پیوستند.

از سوی دیگر صد و هفده عضو طالبان در عملیات شبانه روز اخیر نظامیان افغان در مناطق مختلف افغانستان کشته شدند.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: هشتاد و شش نفر از اعضای طالبان در عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان در استان‌های ننگرهار، قندهار، فاریاب، نیمروز، بدخشان و تخار کشته و سی و یک نفر از آن‌ها زخمی شدند.

معاون استانداری دایکندی نیز گفت: سی و یک نفر از اعضای طالبان در تازه‌ترین درگیری‌ها با نظامیان افغان در شهرستان «پاتو» از توابع این استان کشته شدند.

همزمان با تشدید جنگ و درگیری در افغانستان، «میر رحمان رحمانی» رئیس مجلس نمایندگان افغانستان در جلسه علنی امروز این مجلس از دولت این کشور خواست راهبرد نظامی خود را برای مقابله با طالبان تغییر دهد.

او همچنین با ابراز نگرانی از حملات هدفمند به ساکنان غرب شهر کابل (قوم هزاره) تصریح کرد: مردم باید از طریق بسیج فراگیر سیاسی و ملی در دفاع مستقلانه و در چارچوب دولت افغانستان سهیم شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.