نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکل امروز کشور ما اقتصاد و معیشت مردم است و کسی می‌تواند آن را حل کند که اقتصاد بداند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محسن مهرعلیزاده یکی از نامزد‌های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، امروز در گفتگو با مردم گلستان که از سیمای این استان پخش شد، گفت: مسائل معیشتی، کشمکش‌های بی حاصل، فساد و رانت، امید مردم را به کمتر از آنچه که باید باشد، رسانده است.

او افزود: کشور ما با اینهمه ظرفیت می‌توانست به قوی‌ترین کشور منطقه تبدیل شود، اما با ناکارآمدی به این مرحله رسیده ایم.

مهرعلیزاده ادامه داد: اعتماد مردم به نظام، حاکمیت و مدیران اجرایی آسیب دیده و این سرمایه عظیم از دست رفته است.


آنچه شایسته مردم بود، حاصل نشد


این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: در دهه۶۰ با یک نظام صحیح اقتصادی، کاری شد که به رغم جنگ تحمیلی و هزینه‌های آن، مردم از حداقل‌ها برخوردار بودند.

او افزود: در دولت‌های سازندگی، نهم و دهم کار‌های خوبی شد اما آنچه ایده آل و شایسته مردم بود، حاصل نشد.

مهرعلیزاده گفت: در ۲دولت اصلاحات دوباره عزت به کشور بازگشت، نظریه گفتگوی تمدن‌ها جهانی شد، قیمت ارز ثبات نسبی داشت، ارزش پول ملی حفظ شد و امید و شادابی مردم و خیلی از شاخص‌ها ارتقا پیدا کرد.

او افزود: در ۲دولت اخیر نیز، کم سابقه‌ترین معاهده تاریخ ایران رقم خورد، اما با بدعهدی آمریکا به انجام نرسید.

مهرعلیزاده گفت: برجام می‌توانست راه‌های توسعه را بگشاید، اما آمریکا که همواره با ما دشمنی کرده، با خروجش قصد لطمه زدن به ما را داشت.

او افزود: در داخل کشور هم عده‌ای با تمامیت خواهی می‌خواهند نظر خود را به همه تحمیل کنند که این موضوع مردم را آزار می دهد.

مهرعلیزاده گفت: این افراد به جای اینکه به مسائل مهمتری نظیر بحران آب توجه کنند، مسائل کم اهمیت را برجسته می‌کنند و این درد بزرگی است، این افراد به جای اینکه به فکر معیشت مردم باشند دنبال از سکه انداختن دولت هستند.

برنامه ریزی برای مسائل مهم در قالب کتابی ۳جلدی


این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: دولت ما دولت زندگی است، زندگی یعنی معیشت، آبرومندی، شرافت، شادابی، امید، افتخار، عزت و اعتماد.

مهرعلیزاده با برشمردن سوابق تحصیلی و اجرایی خود تاکید کرد: با تکیه بر تجربه و تخصص، می‌دانم که مشکلات کجاست، مشکل ما تولید است و کسی می‌تواند آن را حل کند که اقتصاد بداند.

او افزود: مشکل ما رانت خواری است که با قاطعیت جلوی آن را خواهیم گرفت.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در ۳جلد کتاب، برنامه هایم را تدوین کرده ام، افزود: این کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف مانند اشتغال، مسکن، بازنشستگان، مبارزه با قاچاق و رانت تدوین شده است.

او گفت: به عنوان نمونه، یارانه‌ها باید افزایش پیدا کند و برای دهک‌های پایین باید حداقل ۵برابر شود.

منبع: صداو سیما


انتهای پیام/ق


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار