مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد:

شایعات به گرانی نان در مشهد دامن زده است

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: شیوع شایعاتی مبنی بر تغییر نرخ مصوب نان در مشهد، منجر به تغییر خودسرانه نرخ آن از سوی برخی از نانوایان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر دلداری مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت:  تغییر خودسرانه نرخ نان موجب تشدید تخلفات در حوزه آرد و نان و گرانی آن شده، لذا برخورد‌های قانونی با متخلفان در این عرصه شدت گرفته است.

او افزود: کارگروه گندم، آرد و نان برخی استان‌ها به دلیل افزایش هزینه‌های تولید نان، اقدام به تغییر نرخ مصوب آن کرده اند، اما این موضوع هنوز توسط کارگروه گندم، آرد و نان خراسان رضوی به تصویب نرسیده و کمیته‌های کارشناسی ذیل آن در حال بررسی هستند، لذا هیچ مصوبه قانونی برای تغییر قیمت نان در مشهد وجود ندارد و نانوایان مجاز به افزایش قیمت نیستند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ادامه داد: از ابتدای امسال تا ۲۲ خردادماه، سه هزار فقره بازرسی از نانوایی‌های مشهد انجام گرفته است که منجر به ثبت ۴۲۸ فقره تخلف به ارزش ۴۱۰ میلیون تومان در این شهر شده که از این تعداد ۲۴۴ فقره مربوط به گران‌فروشی، ۹۲ فقره نصب نکردن نرخنامه، ۲۲ فقره عرضه آرد خارج از شبکه، و ۸۰ فقره مربوط به کم‌فروشی نان بوده است.


بیشتر بخوانید




دلداری بیان کرد: طبق مصوبه کارگروه گندم، آرد و نان خراسان رضوی، در صورتی که واحد‌های نانوایی از نرخ‌های مصوب تمکین نکنند، در مرحله نخست از سهمیه آرد آن‌ها کسر خواهد شد و در صورت تکرار واحد‌های متخلف، براساس بند "ه" ماده ۲۸ قانون نظام صنفی، پلمب می‌شوند.

 ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نانوایی یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای در سطح کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
حداقل حفظ ظاهر کنید و تا انتخابات اجناس را گران نکنید!