یک شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری البرز موفق شد تجهیزات مختلف پایانه جدید فرودگاه کیش را در زمینه تجهیزات و تکنولوژی‌های نور و روشنایی بسازد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، امیر رضا برکتین، مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: تلاش کردیم از توان متخصصان و نیروی توانمند داخلی برای ساخت تجهیزات و رفع نیازهای مهم صنعت  قدم‌ برداریم و موفق شدیم دانش بومی روشنایی ال ئی دی (LED)، تجهیزات، تکنولوژی‌های مختلف و  نور و روشنایی باند فرود هواپیماها را طراحی کرده و بسازیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان با اشاره به اهمیت فرود هواپیماها به شکل ایمن در فرودگاه‌ها، افزود: برای فرود ایمن هواپیما  دو نکته حائز اهمیت است، یکی مربوط به سیگنال‌های بصری و دیگری مربوط به امواج است.

برکتین درباره این طرح مهم صنعت هوایی که توسط متخصصان داخلی ساخته‌ شده گفت: اهمیت این طرح به‌قدری مهم است که مورد توجه شرکت‌های هوانوردی و هوایی منطقه و جهان قرارگرفته و ایران به‌عنوان سومین کشور بعد از دو کشور غربی به این تکنولوژی دست‌یافته است.

او افزود: نور باند فرودگاه‌ها ۳۳ سرفصل دارد که گام‌به‌گام در این زمینه جلو رفتیم و توانستیم ۳۲ سرفصل را با موفقیت به انجام برسانیم و در منطقه و جهان نام ایران عزیز را در این حوزه مهم مطرح کنیم.

برکتین با اشاره به این که ابتکارات و اختراعات و یافته‌های این طرح‌ها بسیار مهم هستند، گفت: در مرحله بعد به دنبال  ثبت آن‌ها در داخل و خارج از کشور هستم.

انتهای پیام/ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.