بهبهانی گفت: هدف دستگاه قضایی، ترفیع نظام جمهوری اسلامی و اجرای دستورات اسلام است و برای تحقق این هدف باید از ظرفیت‌های مردمی بهره‌مند شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان، در جلسه‌ای که با حضور شیوخ و سران عشایر استان برگزار شد، گفت: هدف دستگاه قضایی ترفیع نظام جمهوری اسلامی و اجرای دستورات اسلام است و برای تحقق این هدف باید از ظرفیت‌های مردمی بهره‌مند شد.

او با بیان این که ریشه بسیاری از جرائم در آگاهی نداشتن است، افزود: نسبت به برخی موضوعات در جامعه دچار غفلت شده ایم که یکی از آنها ارتقای فرهنگ حقوقی مردم است که روحانیون باید بیشتر در میان مردم حضور یابند و موضوعات فرهنگی و حقوقی را برای مردم بازگو کنند.

 بهبهانی تصریح کرد: اکنون برخی سنت‌های غلط که منشاء آسیب‌های اجتماعی و جرائم متعدد بود، با همکاری سران عشایر، طوایف و دستگاه قضایی، کاهش چشمگیری داشته و نتیجه این تعاملات مشهود است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان بیان داشت: با راه اندازی مجمع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی عشایر استان، انتظار می‌رود که اقدامات پراکنده و جزیره‌ای به شکل منسجم تری در آید و هر کدام از سران عشایر بنا به تخصص خود در کمیته‌های ذیل این مجمع عضو شوند و فعالیت کنند.

این مقام مسئول در ادامه از سران و شیوخ عشایر خواست تا با بیرق‌های افراشته خود، زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کرده تا بار دیگر خوزستان در مقابل توطئه‌های دشمنان روسفید شود و از این آزمون سربلند بیرون آید.

در ادامه این نشست، سران و شیوخ و رؤسای طوایف و عشایر به ایراد سخنرانی و تعامل در خصوص راه اندازی این مجمع پرداختند و مقرر شد طی 2 هفته آینده اعضای کمیته‌های این مجمع مشخص شوند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.